واگذاری امور حوزه کودک و نوجوان به سازمان های مردم نهاد
سیرنگ: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: اصرار دفتر امور بانوان و خانواده بر واگذاری امور حوزه کودک و نوجوان به سازمان های مردم نهاد بعنوان مالکان و متولیان اصلی است.
كدخبر: id-5980
تاريخ: 2019-01-18 02:25:53

مریم آذرشب در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری بوشهر اظهار داشت: استانداری به عنوان نماد و متولی بخش حاکمیتی و نظارتی دولت در استان مأموریت برنامه ریزی و سیاست گذاری برنامه‌های کلان استان را برعهده دارد و در فرآیند اجرا باید با استفاده از ظرفیت و توان نهادهای اجتماعی، به اجرایی شدن و منجر به نتیجه شدن برنامه های دولت استفاده کند.

به گزارش «سیرنگ»، وی تصریح کرد: علیرغم وجود دستگاه‌های اجرایی متعدد متولی در امور مرتبط با کودکان و نوجوانان بعلت عدم شفافیت در فرآیندها، عدم برقراری تعاملات صحیح در مسیر دستگاه های اجرایی متولی و موازی کاری و تکرار و اصرار بر برندسازی فردی در فعالیت‌های سازمانی، دستیابی به اهداف زیبای نوشته شده امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: باید تغییرات و تحولات نگرشی و رویکردی در چگونگی اجرای مشارکتی و مشورتی فرآیندها بوجود آید و نقطه شروع این تغییرات در ذهن ها و تفکرات ماست.

آذرشب با اشاره به گستردگی و تخصصی بودن موضوعات و مباحث مرتبط با حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: نیاز به همکاری، همراهی و تعامل و فعالیت گروهی و شبکه ای در این سطح وجود دارد.

وی بیان کرد: اصرار دفتر امور بانوان و خانواده بر واگذاری امور این حوزه به سازمان های مردم نهاد بعنوان مالکان و متولیان اصلی است و با تعریف این مسیر و حمایت از سمن ها سعی در تعمیق این باور داریم که سازمان های مردم نهاد در کنار بخش دولتی نه در مقابل آن چرخه منابع انسانی را در انجام وظائف و تکالیف تکمیل می کنند و دستگاه‌های دولتی راهی جز دست همکاری دادن با سازمان های مردم نهاد و تقویت سمن ها برای رسیدن به خواستگاه و اهداف سازمانی خود و رسیدن به نقطه هدف و نتیجه مطلوب خود ندارند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: پراکندگی در برنامه های حوزه کودک و نوجوان، عدم شناسایی مسائل مرتبط با این حوزه، وجود خلاءهای اطلاعاتی در خصوص شاخص‌ها و نماگرهای این حوزه و بانک‌های اطلاعاتی و فرآیندهای اصلاح نشده در دستگاه‌های اجرایی با رویکردی تعاملی باعث موجب شده است که در بحث برنامه‌های منجر به نتیجه، نتایج قابل قبولی را کسب نکردیم.

منبع: مهر