تسهیل فعالیت فرهنگی و هنری برای بخش غیردولتی
سیرنگ: مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دریافت مجوز فعالیت فرهنگی و هنری برای بخش غیردولتی تسهیل می‌شود.
كدخبر: id-5979
تاريخ: 2019-01-14 02:18:18

علی غیاثی ندوشن در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر نیازمند کار و تلاش بسیار زیادی است و باید به صورت ویژه دیده شود.

به گزارش «سیرنگ»، وی خواستار تلاش استانداران برای افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر شد و ادامه داد: در سال جاری ۲.۵ درصد از بودجه کل کشور به حوزه فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص یافته است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به حوزه فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی و گردشگری، فقط ۱۳ درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق می گیرد.

وی با اشاره به تلاش و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای عمومی سازی و دسترسی فرهنگی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاشی ویژه برای تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ و رونق کسب‌وکارهای فرهنگی دارد.

غیاثی ندوشن از تلاش برای گسترش مناسبت‌های فرهنگی ایران با سایر نقاط دنیا خبر داد و افزود: استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر به علت نزدیکی با کشورهای حوزه خلیج فارس نقش مهمی در این زمینه خواهند داشت.

وی با اشاره به ارائه اطلاعات صدور مجوزهای مربوط به فرهنگ و ارشاد در سایت وزارتخانه اضافه کرد: بررسی و بازنگری در صدور مجوزهای متعدد و همچنین حذف مجوزهای زائد در دستور کار است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تسهیل فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر برای بخش غیر دولتی خبر داد و گفت: تلاش شده تا مردم برای دریافت مجوز و درخواست‌های مورد نظر خود اقدام کنند.

در این آئین با تقدیر از تلاش‌های حمیده ماحوزی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فاطمه کرم‌پور به عنوان مدیر جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معارفه شد.

منبع: مهر