جامعه هنری خارگ نیازمند حمایت هستند
سیرنگ: بخشدار ویژه خارگ با تاکید بر لزوم ساخت خانه هنرمندان در این گفت: هنرمندان و ورزشکاران خارگ نیازمند حمایت هستند.
كدخبر: id-5974
تاريخ: 2019-01-09 08:28:37

 محمود رضایی در نشست با هنرمندان جزیره خارگ خارگ اظهار کرد: هنر نیاز به علاقه دارد، چه کسی که کار می‌کند و چه کسی که آن را می بیند و چه کسی که می خواهد اسپانسر باشد باید علاقه داشته باشد.

به گزارش «سیرنگ»، وی با اشاره به اینکه باید همه کمبودها را در حوزه هنری بررسی کرد، خاطرنشان کرد: اقداماتی باید در عرصه هنر انجام شود که تا حدودی مشکلات کاهش یابد.

بخشدار ویژه خارگ در رابطه با نبود خانه هنرمندان و جایی برای گفتمان هنرمندان بیان کرد: برای ساخت خانه هنرمندان پیشنهاد تخصیص اعتبار برای ساخت این مرکز به فرمانداری در سال آتی ارایه خواهد شد.

وی در رابطه با سایر مشکلات هنرمندان نیز راهکارهایی ارائه کرد و افزود: تمام تلاش ها بر این است که هرچه زودتر مشکلات هنرمندان حل شده و خواسته‌هایشان اجرا شود. این جایگاه خوب به واسطه حمایت از هنرمندان بومی و تعامل و همکاری خوب با آنها بدست آمده است و این توان در خارگ وجود دارد که همه کارها توسط هنرمندان بومی انجام گیرد.

رضایی عنوان کرد: نیازمند ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب از سوی هنرمندان برای تقویت بخش های مختلف فرهنگ و هنر هستیم و تا زمانی این ارتباط دوسویه وجود داشته باشد شرایط فرهنگ رو به بهبود است.

وی گفت: زمانی که هنر را در خدمت معرفی فرهنگ قرار دهیم و به عنوان یک کار تاثیرگذار در حوزه هنر به فرهنگ جامعه بپردازیم، قطعاً آن هنر ماندگار می‌شود.  هنرمندان بومی بخش که نیاز خارگ را بهتر از هنرمندان غیربومی می‌شناسند، باید حمایت شوند چون معتقدیم که در حوزه‌ی هنر درمنطقه نیاز به فکرهای جدید داریم. 

Thumbnail

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود در جزیره خارگ بیان کرد:  هنرمندان منطقه می‌توانند در عرصه های فرهنگ و هنر سهم ویژه‌ای در انتقال مفاهیم و دستاوردهای انقلاب به جوانان منطقه داشته و خود را در تمام زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری نمایان کنند.

وی تصریح کرد: با حمایت، پیگیری و تلاش‌های فراوان مسئولین ارشد استان، استاندار و فرماندار هنر دوست ، اعتبار قابل توجهی درحوزه هنری و جهت بازسازی سالن آمفی تئاتر و ساخت پلاتو تخصیص داده شده است که انشاالله در دهه مبارک فجر و در چهلمین سالگرد انقلاب به بهره برداری می رسد. 

رضایی در پایان بعد از شنیدن مشکلات و خواسته‌های هنرمندان در رابطه با ایجاد خانه هنرمندان در راستای عرضه آثار  هنرمندان درمنطقه تاکید کرد.

منبع: مهر