جشنواره تئاتر «دُر درخشان خليج فارس» در خارگ برگزار می شود
سیرنگ: عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، شورای اسلامی جزیره خارگ گفت: در راستای اعتلای فرهنگ و هنر جزیره خارگ، اولین جشنواره منطقه ای تئاتر خیاباني دُر درخشان خليج فارس در جزیره خارگ برگزار می شود.
كدخبر: id-5937
تاريخ: 2018-12-16 23:51:26

یوسف وطن‌دوست اظهار داشت: پس از برگزاری اولین جشنواره تئاتر خیابانی در سطح جزیره خارگ در سال گذشته و به دنبال شور و اشتیاق ایجاد شده مجموعه شورا و شهرداری تصمیم گرفتند که این جشنواره در سطوح بالاتر و در سطح منطقه‌ای برگزار گردد.

به گزارش «سیرنگ»، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی  جزیره خارگ افزود: در برگزاری این جشنواره سه هدف حمایت از هنرمندان بومی جزیره خارک، ایجاد رقابت سالم و بالا بردن سطح هنرمندان عرصه نمایش، نهادینه کردن و ارتقا فرهنگ شهروندی با استفاده از موضوعات روز شهروندی را دنبال می‌کنیم.

وطن‌دوست اضافه کرد: مجموعه شورای پنجم ضمن حمایت از همه اقشار هنری، فرهنگی، ورزشی جزیره خارگ، از همه مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور در اجرای نمایش‌ها از هنر نمایش در جزیره خارگ حمایت همه جانبه نمایند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی جزیره خارگ تصریح کرد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای دُر درخشان خلیج‌فارس در جزیره خارک با همکاری شهرداری و شورای اسلامی جزیره خارگ و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارک و هنرهای نمایشی استان بوشهر و نیز انجمن هنرهای نمایشی جزیره خارگ برگزار می‌شود

Thumbnail

وطن‌دوست افزود: از کلیه گروه  تئاتر خیابانی استان‌های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، ایلام، کرمانشاه، اصفهان و یزد دعوت به عمل می‌آید تا با ارسال مرتبط موضوع جشنواره در این رویداد هنری شرکت کنند.

وطن‌دوست گفت: در جشنواره پیش رو هدف شورای اسلامی جزیره خارگ آن است تا با مشارکت ارزشمند در کنار هنرمندان و حمایت مدیران و مسئولان شهری نخستین گام بلند نیز با توان بالا، عزم همگانی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی بصورت استوار و محکم برداشته شود.

وی بیان داشت: این جشنواره در دهه اول اسفند ٩٧ از طرف شورا و شهرداری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و  جمعی از هنرمندان بومی جزیره برگزار می‌شود.

منبع: فارس