مشکلات هنرمندان شهرستان دیر با شعار حل نمی‌شود
سیرنگ: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: با شعار مشکلات هنرمندان بردخون حل نمی شود.
كدخبر: id-5936
تاريخ: 2018-12-16 22:26:23

غلامرضا ناطقی پور در آئین پایان دوره کارگاهی تئاتر بردخون اظهار داشت: هنر فقط تفاوت رنگ ها نیست بلکه خلق احساس و ذهنیت های مثبت هنر است.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: واژه شهید و شهادت یک زیبایی است که از ایثار و خودگذشتگی منشأ می گیرد که همرزم شهیدم حسن قایدی و سردار بردستانی و همه شهدای بردخون مدد می گیرم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر اضافه کرد: هنر آن نیست که نقش بدون احساس بازی کنیم زیرا هنر باعث شادی و تفکر می شود.

وی ابراز داشت: خداوند خالق زیبایی است و باید شاکر خالق هستی شویم چرا که خداوند ویژگی خاصی به هنرمند داده است.

ناطقی پور گفت: هنرمند آن نیست که فرم لباسی متفاوت با دیگران دارد بلکه با تواضع بیشتر به مردم بهره هنر بدهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: هنرمندان گستره دانش را بیشتر کنند و بر شایستگی خود بیفزایند.

وی با بیان اینکه هنرمندان بردخون شایسته بهترین ها هستند، گفت: جایگاه هنرمندان این سالن نیست، آنان نیاز به پلاتو دارند و کسی می فهمد نیاز هنرمند چیست که از جنس هنر است و در سالن حاضر شود و روی صندلی بنشیند.

ناطقی پور ابراز داشت: پکیج فرهنگی برای بردخون کجاست، تا وقتی شعار می دهیم و عمل نمی کنیم همگی شرمنده هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: یکی از راه های برون رفت این است که خواسته ها را انتقال دهیم، اما چرا برخی فقط زمان تبلیغات بین هنرمندان حاضر هستند.

وی بیان کرد: هنرمندان بردخون فهمیده و فارغ از جریان سیاسی هستند و دوست دارند جامعه بانشاط بسازند پس با هنر آشتی کنیم.

ناطقی پور افزود: از راه هنر آسیب های اجتماعی و افسردگی کم می شود زیرا هنر و نمایش غذای سالم برای روح است.

وی اضافه کرد: مردم نیازمند هنر فاخر و اصیل است که از دل باورهای جامعه برخاسته و برگرفته از فکر و اندیشه های هنرمندان است.

ناطقی پور گفت: از شورا، بخشدار و امام جمعه می خواهم که با مشارکت همدیگر برنامه توسعه فرهنگی هنری بخش بردخون را تدوین و عملی کنیم.

Thumbnail

وی خاطرنشان کرد: باید نیازهای بردخون را بدانیم، این سالن مناسب هنرمندان نیست، پلاتو و سالن نمایش نیاز منطقه است پس جوانان را باور کنیم و با همراهی به سوی توسعه و آبادانی بردخون پیش برویم.

دبیر جشنواره نمایش بردخون نیز گفت: هنر قادر است تحول ایجاد کند و هنری که دردهای جامعه را مانند سوفیای من از تلخی عشق های امروز، همچون کاکتوس با روبان قرمز از درد دوران کودکی، مثل گل از دنیای کودکان کار و دغدغه های آنان و چون چوبه دار از خیانت و آسیب های اجتماعی فریاد می زند.

محسن احمدی با تقدیر از همه همراهان و با قرائت بیانیه هیات داوران افزود:در بخش بازیگری مرد ضمن تقدیر از امیر محمد محمودی به خاطر بازی در گل، جایزه این بخش بدون اولویت به عباس قاسمی و احمد رنجبر تعلق می گیرد.

در بخش بازیگری زن ضمن تقدیر از هانیه زنگباری در سوفیای من جایزه برتر به مریم جاتوت تعلق می گیرد.

در بخش طراحی صحنه ضمن تقدیر از حمید ظریفخواه در اثر چوبه دار هیچ کدام از آثار حایز رتبه برتر نشدند.

هیئت داوران در بخش های کارگردانی، نور، موسیقی و بروشور هیچ کدام از آثار را حایز رتبه برتر تشخیص نداد.

 در این آیین که تعدادی از مسئولان بخش، مشاور جوان فرماندار، هنرمندان و هنردوستان حضور داشتند ضمن تجلیل از خدمات ۲۰ ساله مسوول قبلی مجتمع فرهنگی هنری، از هنرمندان برتر با تقدیم هدایایی تجلیل شد.

ارایه گزارش توسط حمید ظریفخواه مسئول انجمن هنرهای نمایشی و اجرای موسیقی توسط علیرضا خدادادی و مسعود کردوانی از بخش های دیگر برنامه بود.

 دومین جشنواره تئاتر کاری از انجمن نمایش مجتمع فرهنگی هنری بردخون با نمایش آثار گل، کاکتوس با روبان قرمز، چوبه دار و سوفیای من در دو شب در تالار مفتون برگزار شد.

منبع: مهر