شب شعر محلی در دشتی برگزار شد
سیرنگ: شب‌شعر محلی استان بوشهر با عنوان «مرمرشک» در فرهنگسرای امید شهر شنبه شهرستان دشتی برگزار شد.
كدخبر: id-5933
تاريخ: 2018-12-09 19:40:17

بخشدار شنبه و طسوج در این برنامه گفت: نقش هنر در انسجام و ساختن هویت فرهنگی بسیار مهم است و شعر هنری است که در حقیقت تجلی آرمان مدنظر شاعر در قالب نظم‌بخشی الفاظ است.

به گزارش «سیرنگ»، رضا مقاتلی ادامه داد: تأثیر شعر بر تربیت و سمت‌وسو دهی صحیح یک جامعه دارای اهمیت است و وادی هنر و به‌ویژه شعر می‌تواند باعث ایجاد تحولات مثبت اجتماعی شود.

وی اضافه کرد: نقش هنر خاص‌تر از شعر در پیشرفت و توسعه هر جامعه می‌تواند تأثیرگذار باشد.

بخشدار شنبه و طسوج افزود: نگاه دولت به حوزه فرهنگ و هنر نگاهی کوتاه‌مدت و موقت نیست بلکه نگاه به این حوزه از جنس تأثیرگذاری و در حقیقت راهبردی است.

وی ادامه داد: تحولات سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ شهرستان قابل ستایش است و این شهرستان به حق نگین فرهنگ و ادب نامیده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: جای خوشحالی است در این شرایط بد اقتصادی و مشکلات گوناگونی که مردم دارند هنوز کسانی هستند که دغدغه فرهنگ و توسعه فرهنگی دیارشان را دارند.

Thumbnail

حمید زارعی افزود: اقدامات ارزنده انجمن ادبی طلوع و فرهنگسرای شنبه که بی‌مزد و منت در ایجاد نشاط و توسعه فرهنگ جدوجهد دارند قابل تقدیر است و از همکاری بخشدار شنبه و طسوج، شهردار و شورای شهر در برگزاری این برنامه سپاسگزارم.

وی اضافه کرد: مردم شنبه از بهترین علاقه‌مندان شعر هستند و این ادعا را با استقبال‌های خوب خود در سرما و گرما نشان داده‌اند و امیدواریم در سال آینده پروژه احداث سالن در این شهر آغاز شود تا شرمنده این مردم ادب‌دوست نباشیم.

زارعی بیان کرد: هنرمندان روح جامعه هستند ولی ما عادت نکرده‌ایم از کسانی که عمرشان را برای دانایی صرف می‌کنند، تجلیل کنیم.

در این برنامه سید اسماعیل بهزادی، مجید عابدی، معصومه خدادادی، غلامرضا ابراهیمی، مهدی شیخیانی، زینب کاظمی، محمد ابراهیمی، محمد تابناک، خلیل آزمون، علی زیارتی و ابراهیم ابراهیمی به شعرخوانی پرداختند.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا