حماسه بوشهری‌ها در جشنواره مقاومت روی صحنه رفت
سیرنگ: کارگردان حماسه مقاومت بوشهر گفت: نمایش «حماسه دلاوران» از کارگران بوشهری در زمینه مقاومت سه دوره تاریخی مردمان بوشهر در شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به روی صحنه رفت.
كدخبر: id-5917
تاريخ: 2018-12-05 09:47:26

علی قربانی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اظهار داشت: در شانزدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت»تا 10 آذر نمایش‌های مختلف در عرصه‌های مبارزاتی و هشت سال جنگ تحمیلی ارائه شده است.

به گزارش «سیرنگ»، وی از حضور نمایش «حماسه دلاوران» در جشنواره تئاتر مقاومت خبرداد و بیان کرد: «حماسه دلاوران» قصه مقاومت سه دوره تاریخی مردمان خون گرم و دلاور بوشهر است.

وی با بیان اینکه «حماسه دلاوران» نوشته ایرج صغیری است افزود: داستان مقاومت مردم بوشهر در سه دوره  تاریخی به رهبری احمد خان تنگستانی، رئیسعلی دلواری و شهید مهدوی با نیروهای متجاوز انگلیس و آمریکا است.

کارگردان حماسه مقاومت بوشهر خاطر نشان کرد: پیش از این  با پیگیری‌های حوزه هنری استان بوشهر و واحد نمایش این حوزه، تور استانی به جزیره  خارگ، دیلم و بردخون برگزار شد و نمایش «حماسه دلاوران» به روی صحنه رفت.

قربانی افزود: چنین جشنواره‌هایی نیاز به  حمایت دارند، با توجه به زحمت‌های زیادی که طی این جشنواره کشیده شده با قدردانی از مسئولان این جشنواره ولی تبلیغات به صورت گسترده صورت نگرفته و نمایش‌ها آنگونه که باید استقبال شوند مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

Thumbnail

کارگردان «حماسه دلاوران» بیان کرد: در نمایش «حماسه دلاوران» امین احسانیان نقش رئیسعلی دلواری اهورا بارانی نقش احمدخان و احمد حیاوی نقش شهید مهدوی را دارند و مجتبی گرگوری نقش مستر چیک، سهراب ممسنی نقش خورشید و یونس مرادی نقش بهمنیار، احمد سلیمی نقش پیک و امیر زاهدی، منصور زارع‌پور و امیر مکاری از دیگران بازیگران این نمایش می‌باشند.

وی افزود: نمایش «حماسه دلاوران» هر روز در تالار مولوی تهران به روی صحنه می‌رود.

منبع: تسنیم