قطب انرژی کشور با مشکل کمبود اعتبارات فرهنگی روبرو است
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور با مشکل کمبود اعتبارات فرهنگی روبرو است.
كدخبر: id-5910
تاريخ: 2018-11-29 08:16:15

حمیده ماحوزی در نشست بررسی مسایل مناطق اولویت‌دار اجتماعی در فرمانداری شهرستان گناوه اظهار داشت: دارا بودن حدود ۹۰۰ کلیومتر مرز آبی  برای استان بوشهر هم یک فرصت و هم یک تهدید است و از این طریق آسیب‌هایی در کنار فرصت ها ایجاد می شود.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: در بررسی آسیب‌های اجتماعی و مقابله با آنها آموزش نقش مهمی دارد و آموزش و پرورش نهاد بسیار تاثیر گذاری در این زمینه  است.

ماحوزی گفت: برگزاری کلاس های آموزش خانواده که از سنین کودکی فرزندان را برای ورود به جامعه آماده کند و به خانواده ها آگاهی لازم بدهد بسیار ضروری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرتصریح کرد:باید در بحث آسیب های اجتماعی باید آموزش و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد و قبل ار مرحله درمان، راه های پیشگیری را از خانواده ها و آموزش و پرورش شروع کرد.

وی گفت: کمبود اعتبارات حوزه فرهنگی از مشکلات مهم است که در کل کشور وجود دارد واین استان  نیز که قطب انرژی کشور است ولی در حوزه فرهنگی نیاز جدی به حمایت دارد.

ماحوزی گفت: ما آمادگی اعطای امتیاز خانه‌های فرهنگ و هنر در همه شهرها و روستاهای استان را داریم تا بتوانیم کارهای فرهنگی را انجام دهیم.

 وی گفت: از کتابخانه ها درخواست می شود که در کنار کار کتابخانه ای و با محوریت کتابخانه ها کارهای فرهنگی انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امتیاز خانه فرهنگ و هنر به هر کتابخانه ای که در کنار کار کتابخانه‌ای خود کارهای فرهنگی هم انجام دهد اعطا می شود.

 وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از لحاظ کتاب و تجهیزات و هم دربرنامه های اجرایی مانند موسیقی و تئاتر یا هر برنامه دیگر در کنار  این خانه های فرهنگ خواهد بود  تا برنامه ها و مراسم شاد اجرا شود که اگر این برنامه ها صورت گیرد خدمت رسانی بهتری به جامعه خواهیم داشت.