مسابقه نقاشی در بندر امام حسن برگزار شد
سیرنگ: مسابقه نقاشی به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم با همکاری مسئول کتابخانه عمومی ومدرسه زینبیه در کتابخانه بندرامام حسن برگزار شد.
كدخبر: id-5891
تاريخ: 2018-11-20 08:04:07

زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم در این مراسم اظهار داشت: ایجاد فضاهای مناسب و بکار گیری ایده های نو برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه ابزار فرهنگی بسیار مناسبی است و کتابخانه عمومی می تواند یکی از مهمترین اماکن فرهنگی در جهت ترویج این فرهنگ باشد.

به گزارش «سیرنگ»، وی تشویق و ترغیب دانش آموزان به مطالعه کتاب با استفاده از برنامه های مختلف فرهنگی را بسیار مهم خواند و افزود : برگزاری مسابقه نقاشی و بسیاری از برنامه های دیگر مرتبط با این موضوع می تواند باعث بوجود آمدن خلاقیت و ایده های مناسب در جامعه شود و با بهره گیری از همین خلاقیتها می توان به آینده امیدوارتر نگریست.

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: فعالیتهای تشویقی و تفریحی یکی از ابزارهای مناسب برای تشویق کودکان به مطالعه  و کتاب خوانی است و می تواند زمینه فعالیت بیشتر آنها را در امر کتابخوانی فراهم کند.

محنایی  بیان داشت : مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتاب خوانی به مناست هفته کتاب در کتابخانه  شهید مطهری بندر امام حسن با حضور دانش آموزان برگزار شد و  دانش آموزان در این مسابقه ایده ها ی خود را در مورد کتاب به تصویر کشیدند و در ادامه از همه شرکت کنندگان  تجلیل بعمل آمد.

Thumbnail

زهره محنایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم روز سه شنبه در جمع باشگاههای کتابخوانی دیلم اظهار داشت: باشگاههای کتابخوانی زمینه ساز ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند و آشنایی کودکان و نوجوانان با موضوعات تازه و نو در باشگاهها ی کتاب خوانی، برای آنها جذابیت خاصی دارد که باعث می شود کودکان ارتباط بهتری با این موضوع برقرار کنند.

وی تصریح کرد: حداقل کاری که باشگاههای کتاب خوانی می توانند برای کودکان انجام دهند قرار دادن آنها در مسیر مطالعه وکتاب خوانی است  و اگر فضای رقابتی نیز وجود داشته باشد، انگیزه پیدا می کنند واین می تواند عامل مناسبی برای  ترویج  و علاقه آنها به کتاب خوانی باشد.

محنایی با اشاره به اینکه استقبال بسیار خوبی از باشگاههای کتاب خوانی در شهرستان دیلم شده است اظهار داشت: تشکیل باشگاههای کتاب خوانی در مدارس، پیش دبستانی ها و مهدکودک ها موجب می شود که کتابخانه ها در مدارس فعالیت بیشتری از خود نسبت به قبل داشته باشند و این قطعا پیام بسیار خوبی را درآینده  از خود نشان خواهد داد و زمینه مطلوبی برای آشنایی بیشتر فرزندان ما با امر کتاب و کتاب خوانی را فراهم می سازد.

یادآور می شود رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم در ششمین روز از هفته کتاب در جمع باشگاههای کتاب خوانی شهرستان دیلم و بندر امام حسن حضور پیدا کرد و ضمن تشکر وقدر دانی از تسهیلگران باشگاههای کتاب خوانی به همه کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب اهداء کرد.

منبع: مهر