آغاز بکار انجمن های فرهنگی ادبی نوجوان استان بوشهر
سیرنگ: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: انجمن های فرهنگی، ادبی و هنری نوجوان این استان آغاز به کار کرد.
كدخبر: id-5842
تاريخ: 2018-10-27 08:43:14

زهره عالی‌نسب در آئین آغاز به کار انجمن‌های فرهنگی ادبی نوجوانان استان بوشهر افزود: انجمن‌های کانون پرورش فکری فرصتی مغتنم و مناسب برای به بار نشستن استعدادهای نوجوانان است.

به گزارش «سیرنگ»، وی بیان کرد: این انجمن‌ها محیطی را فراهم می‌کنند که برخی نیازهای دوران نوجوانی از جمله توجه، ارتقای عزت و اعتماد به نفس، مهم شمردن، دیده و شنیده شدن و تربیت تفکر انتقادی برای آنها محقق شود.

عالی‌نسب تأکید کرد: وجود انجمن‌ها یکی از مراحل فرآیند تجربه خلاق در میان اعضای کانون است.

وی تربیت مخاطب پرسشگر و کنشگر، کشف و پرورش استعدادهای اعضای نوجوان، ارتقای حس مسئولیت‌پذیری و ایجاد روحیه کارگروهی در نوجوانان را از هدف‌های انجمن‌های هنری، ادبی و فرهنگی عنوان کرد.

در این برنامه هر کدام از کارشناسان مسئول و متخصص هنری، ادبی و فرهنگی به بیان و ‌تشریح وضعیت فعالیت و اهداف انجمن‌های تخصصی ادبی شامل بازآفرینی، بازنویسی و خوانش متون کهن و همچنین نقد و بررسی آثار ادبی در زمینه شعر و داستان پرداختند.

در بخش فعالیت‌های هنری توجه ویژه به فعالیت‌های عکاسی، فیلم‌سازی، نقد فیلم و‌ نمایش عروسکی و‌ در بخش فرهنگی نیز تقویت بخشی به کارگاه‌های فن بیان و نقالی شامل شاهنامه‌خوانی، حافظ خوانی و سعدی خوانی مورد تأکید قرار گرفت.

اعضا نوجوان کانون به بیان ایده‌های خلاقانه و ‌پیشنهادهای سازنده در خصوص انجمن‌ها پرداختند.

Thumbnail

در حاشیه این مراسم از سعید نوذری به‌عنوان شاعر و هنرمند موفق و عضو قدیمی و برجسته کانون پرورش فکری بوشهر تقدیر شد.

منبع: ایرنا