کارگردان بوشهری در جمع نامزدهای جشنواره «یاس» + تصاویر
سیرنگ: با اعلام نامزدهای سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی «یاس» داریوش غذبانی برای فیلم «مردان آفتاب» در میان نامزدهای بهترین کارگردانی بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره «یاس» حضور دارد.
كدخبر: id-5828
تاريخ: 2016-10-05 11:24:38

اسامی نامزدهای مسابقه فیلم های اول در بخش های بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی «یاس» در سال 1394 اعلام شد و بر این اساس داریوش غذبانی کارگردان بوشهری برای فیلم «مردان آفتاب» در میان نامزدهای بهترین کارگردانی بخش مسابقه فیلم‌های اول جشنواره «یاس» حضور دارد.

داریوش غذبانی در گفتگو با سیرنگ در خصوص این فیلم اظهار داشت: فیلم «مردان آفتاب» درباره دفاع مقدس و داستان دو تک‌تیرانداز ایرانی است که در دام تک‌تیرانداز عراقی گرفتار شده‌اند و حضور یک پیرمرد محلی باعث اتفاقاتی در جریان فیلم می‌شود‌ و این فیلم به سفارش شبکه یک سیما ساخته شده و تمامی سکانس‌های آن در نقطه صفر مرزی ایران و عراق منطقه اُورامان (سروآباد) کردستان تصویربرداری شده است.

این هنرمند هم استانی افزود: عنایت‌الله شفیعی، حسن جوهرچی، بابک انصاری، حمیدرضا محمدی،سینا سهیلی، فوژان قبادیان، سامرند معروفی و سینا سعیدیان بازیگران این فیلم هستند و بهروز کریمی مجری طرح و تهیه‌کننده گی این فیلم را بر عهده دارد.

غذبانی خاطرنشان کرد: کار تصویربرداری در منطقه‌ای سخت و دشوار و سرمای شدید در مدت یک ماه انجام شده است.

شایان ذکر است داریوش غذبانی فیلم‌ساز و کارگردان بوشهری، فارغ‌التحصیل دانشگاه سینما و تئاتر سوره اصفهان است و تاکنون  ۱۵ فیلم کوتاه ساخته که از آنها می‌توان به فیلم کوتاه حنانه (فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره مسرر بارسلونا)، امید، وصال، تنفس مصنوعی، آن شب و ... اشاره کرد.

مردان آفتاب

کارگردان: داریوش غذبانی

تهیه‌کننده و مجری طرح: بهروز کریمی

 مدیر تصویربرداری: فرشاد گل‌سفیدی

 گریم: ایمان امیدواری

 طراح صحنه و لباس: رضا حاجی درویش

 نویسنده: حسین تراب نژاد و مهدی حمزه

 پشتیبانی تولید: امید رومی آذربایجانی

 مدیر تولید: شهاب شمسایی

 دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سامرند معروفی

 دستیار دوم کارگردان: ابراهیم معماریان

 عکاس: محمد بدرلو

صدابردار: محمد صالحی

 جلوه‌های ویژه: محسن روزبهانی

 مدیر تدارکات:  بهادر کریمی

روابط عمومی: علی وزینی