نمایشگاه عکس «۲۵ فریم بر ثانیه» در گناوه افتتاح شد
سیرنگ: نمایشگاه عکس «۲۵ فریم بر ثانیه» شامل ۲۵ عکس از عکس‌های آثار سینمایی کار هنرمند عکاس گناوه‌ای سید عبدالحسین نواب موسوی در نگارخانه تالار «استاد بهزاد» گناوه افتتاح شد.
كدخبر: id-5792
تاريخ: 2018-09-26 08:53:40

سید علی پاکنژاد فرماندار گناوه سه‌شنبه‌شب در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس شاهد افتتاح نمایشگاه عکس سید نواب موسوی هنرمند عکاس از یادگاران دفاع مقدس هستیم.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: این هنرمند تلاش زیادی در زمینه آثار هنری دفاع مقدس انجام داده‌اند و امروز نیز در ادامه این تلاش‌ها نمایشگاه آثار عکاسی این هنرمند از ایشان افتتاح شد.

وی گفت: اینگونه نمایشگاه‌ها در معرفی دوران دفاع مقدس و رشادت ها  و روحیه ایثار و فداکاری  آن دوران بسیار موثر است که بخصوص ادارات آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی باید نهایت بهره را در جهت آگاهی دانش آموزان و نسل جوان از این نمایشگاه ها ببرند.

پاکنژاد گفت: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان از پشت نیمکت‌های مدارس در جبهه‌های جنگ که به تعبیر امام (ره) دانشگاه انسازی بودند حضور می‌یافتند که امیدواریم این روحیه‌ها را دوباره و هر چه بیشتر در بین جامعه امروز شاهد باشیم.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه افزود: امیدواریم که با همکاری همه دستگاه های اجرایی  و هنرمندان شهرستان شاهد برگزاری هر چه بیشتر این گونه نمایشگاه‌ها باشیم تا  نسل جوان و دانش‌آموزان هر چه بیشتر با آثار و برکات دوران دفاع مقدس که صحنه‌هایی از آن را امروز در آثار ارائه شده این نمایشگاه شاهد هستیم بیشتر آشنا شوند و آن روحیه ایثار و شهادت طلبی در سال های اول انقلاب و دوران دفاع مقدس هر چه بیشتر تداعی یابد.  

Thumbnail

 سید عبدالحسین نواب موسوی هنرمند برجسته عکاسی  استان بوشهر وشهرستان گناوه  نیز  گفت: به همت انجمن هوای تازه و با همکاری خانه سمن‌ها، بنیاد نیکوکاری مهربانان و کتابفروشی خانه چوبک، فرمانداری و انجمن راه روشن شهروندی گناوه نمایشگاه عکسی از مجموعه عکس‌های آثار سینمایی من امروز در این مکان تدارک دیده شد.

وی گفت: در این نمایشگاه ۲۵ عکس از عکس‌های مربوط به پنج فیلم سینمایی کار شده من ارائه شده است که دو تا از فیلم‌ها با موضوع دفاع مقدس و انرژی هسته‌ای است.

وی پیرامون جوایز کسب شده این آثار گفت: در سینما بخشی از جشنواره‌ها به جوایز بخش عکس فیلم اختصاص می یابد که در واقع در این نمایشگاه امروز برپا شده عکس‌های دو فیلم «تنهای تنهای تنها» و «تیک آف» از عکس‌های  کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین المللی فیلم فجر بودند.

موسوی گفت: عکس‌های فیلم «تنهای تنهای تنها» در جشنواره بین المللی فیلم فجر تقدیر شده و مقام دوم را کسب کرد و درجشنواره بین المللی فیلم کودک نوجوان نیز به عنوان عکس برترموفق به دریافت پروانه زرین و دیپلم افتخار شد.

وی تصریح کرد: این عکس ها به صورت تکی نیز در جشنواره های مختلف مانند جشنواره محرم و دفاع مقدس  و غیره شرکت کردند که به نوبه خود جوایزی را دریافت کرده‌اند.

Thumbnail

 مصطفی خرمی مسئول خانه سازمان های مردم نهاد گناوه نیز گفت: خانه‌های سمن‌های شهرستان گناوه مدتی است که فعالیت‌های منظم و گوناگونی مانند یکشنبه‌های کتاب یا چهارشنبه‌های تماشا و برنامه های پراکنده از قبیل کارگاه های داستان، کارگاه کتابخوانی دارد یا باشگاه کتابخوانی که در آینده اجرا خواهد شد در این شهر انجام می دهد.

وی اداه داد: ما در خانه سمن‌های شهرستان گناوه کارگاه‌های حقوق شهروندی را نیز در دست اقدام داریم تا بتوان یکسری آگاهی‌ها را به جامعه داد زیرا توسعه جامعه در گرو توسعه آگاهی مردم و شهروندان آگاه است.

وی پیرامون این نمایشگاه اضافه کرد: این نمایشگاه آثار هنرمند عکاس سید عبدالحسین نواب موسوی که به همزمان با هفته دفاع مقدس برپا شده ودر پایان نیز آیین تجلیل از این هنرمند برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه کارگاهی در روز پنج شنبه با حضور علاقمندان و به صورت رایگان برگزار می‌شود که همه دوستداران هنر عکاسی و علاقمندان می توانند شرکت و از تجربیات این هنرمند بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۵ مهر ماه به مدت سه روز و  هر روز در دو نوبت صبح از ساعت ۸ الی ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۸ تا ۲۲  در نگارخانه تالار «استاد بهزاد» گناوه در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان است.

خرمی تصریح کرد: برنامه شب نواب شامل آیین تجلیل از حیات هنری این هنرمند در روز جمعه با حضور هنرمندان، مردم و مسئولان در سالن فنی حرفه ای گناوه برگزار خواهد شد.