اجرای ۴۰ برنامه هنری در هفته دفاع مقدس استان بوشهر
سیرنگ: مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر از اجرای بیش از ۴۰ برنامه هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس در کانون‌های شهرستانی این سازمان خبر داد.
كدخبر: id-5782
تاريخ: 2018-09-22 12:33:27

مصطفی مردانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمانی عاشورای حسینی با آغاز هفته دفاع مقدس انگیزه‌ای مضاعف برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره حماسه‌آفرینی‌های مردان و زنان این مرزوبوم است زیرا دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت امام حسین (ع) است.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: بسیج هنرمندان با هدف معرفی و حمایت از فعالیت‌های هنرمندان متعهد شکل گرفته است و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت هنرمندان انقلابی از وظایف این سازمان است و بر این اساس برنامه ریزی برای اجرای فعالیت‌های هنری انجام می‌شود.

مردانی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر در هفته دفاع مقدس به مانند سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کند که با استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان بسیجی برنامه‌ریزی و تدارک دیده‌ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ برنامه هنری در هفته دفاع مقدس در ۱۰ کانون شهرستانی این سازمان به صورت عمومی یا تخصصی اجرا می‌شود، گفت: برگزاری کارگاه تخصصی آموزشی ادبیات داستانی دفاع مقدس، اجرای نمایش خیابانی «تا بیکران دریا» با موضوع شهدای دفاع مقدس، کارگاه تخصصی بررسی و تحلیل موسیقی دفاع مقدس، برگزاری کارگاه تخصصی عکس دفاع مقدس و نمایشگاه عکس دفاع مقدس، عطرافشانی گلزار شهدا توسط هنرمندان بسیجی و دیدار با خانواده‌های شهدا، انتشار فراخوان جشنواره‌های استانی دلنوشته و نقاشی «اگر من در دوران دفاع مقدس بودم» و جشنواره عکس «دفاع مقدس»، رونمایی از سرود«خلیج فارس» و نماهنگ «سربازان انقلاب»، نمایشنامه خوانی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری شب شعر عاشورایی، برپایی نمایشگاه نوای انقلاب، پخش فیلم‌های دفاع مقدس و ... در شهرهای مختلف اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر یادآور شد: در برنامه‌های امسال تمرکززدایی در دستور کار بوده و اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های بسیج هنرمندان مورد توجه قرار گرفته است.