استقبال پرشور هندی‌ها از هفته فرهنگی بوشهر
سیرنگ: هنرمندان بوشهری در یک اقدام فرهنگی و هنری اقدام به برپایی هفته فرهنگی بوشهر در شهر بمبئی هند با عنوان «کوچه کالچر» کردند که مورد استقبال مردم بمبئی هم قرار گرفت.
كدخبر: id-5780
تاريخ: 2018-09-14 16:46:12

این برنامه که با حضور چهره‌های هنری سرشناس استان بوشهر از جمله ایرج صغیری، محسن شریفیان، احسان عبدی‌پور و شاهین بهرام‌نژاد همراه بود از 13 شهریورماه در شهر بمبئی هند کلید خورد.

به گزارش «سیرنگ»، آنچه بیش از همه می‌توان در مورد این اقدام فرهنگی سخن گفت، استقبال بی‌نظیر هندوها و ایرانی‌های مقیم بمبئی از هفته فرهنگی بوشهر بود ضمن این‌که رسانه‌های پرشمار بمبئی هم این ویژه برنامه‌های را به‌خوبی پوشش دادند. از جمله برنامه‌های کوچه کالچر در بمبئی هند می‌توان به اجرای موسیقی گروه لیان، نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان بوشهری و نمایشگاه غذاهای محلی بوشهر اشاره کرد که در این نمایشگاه غذاهای محلی از جمله قیمه و شکر پلو، حلوا انگشت‌پیچ، حلوا خرمایی و دال عدس به همت آشپزهای بوشهری تهیه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گذاشته شد.

در بخش دیگری از این جشنواره در مراسمی ایرج صغیری هنرمند پیشکسوت بوشهری در یک سخنرانی به اشتراکات فرهنگی ایران و هند و به‌ویژه بوشهر و شهرهای مختلف هند اشاره کرد که مورد توجه حضار هم قرار گرفت، مجری این ویژه‌برنامه هم شاهین بهرام‌نژاد بود که به اجرای مسلط خود تحسین حضار را برانگیخت.
 
از جمله مهمانان این ویژه‌برنامه می‌توان به مسوولان فرهنگی، اقتصادی، مذهبی شهر بمبئی و قشرهای مختلف مردم این شهر و همچنین مسوولان رایزنی فرهنگی ایران در بمبئی اشاره کرد. اجرای تحسین برانگیز گروه موسیقی لیان و اجرای مشترک محسن شریفیان با یک گروه موسیقی هندی از دیگر برنامه‌های مراسم ویژه کوچه کالچر بود. همچنین به‌مناسبت ایام ماه محرم آیین سنج و دمام‌زنی در مسجد ایرانی‌ها به همت گروه لیان اجرا شد.
 
حضور مسوولان فرهنگی و اجتماعی، شهری و اقتصادی بمبئی در ویژه برنامه‌های کوچه کالچر و بازتاب گسترده هفته فرهنگی بوشهر در رسانه‌های بمبئی از نکته‌های ویژه این اقدام فرهنگی بود.
 
منبع: بامداد جنوب