برگزاری جشنواره استانی عکس «سربازان کوچک امام حسین»
سیرنگ: مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر از برگزاری سوگواره عکس «سربازان کوچک امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی» با موضوع شیرخوارگان حسینی و هفته دفاع مقدس خبر داد.
كدخبر: id-5776
تاريخ: 2018-09-12 19:38:18

مصطفی مردانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماه محرم فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ عاشورایی است و هشت سال دفاع مقدس برای ما مظهر شجاعت، شهامت، ایثار و فداکاری است و این موضوع دستمایه خلق آثار هنری بسیاری شده است.

به گزارش «سیرنگ»، وی گفت: خلق آثار با موضوع دفاع مقدس نوعی مبارزه و تأکید بر ارزش‌ها است و پرداختن به دفاع مقدس با شیوه‌های هنری متنوع و خلاقانه در تعالی فرهنگی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر افزود: حجم گسترده‌ای از آثار هنری مانند داستان، عکس، مستند و... خلق شده‌اند توسط کسانی بوده‌اند که از جنگ و در جبهه‌ها آمدند و امروز گنجینه‌های ارزشمندی هستند که می‌توان از آن برای خلق آثار جدید بهره گرفت.

مردانی با بیان اینکه با گسترش فناوری‌های نوین خلق آثار آسان‌تر و مردمی‌تر شده است، ادامه داد: بسیج هنرمندان با رویکرد حمایت از آثار هنری انقلابی و ارزش‌گرایانه که به صورت حرفه‌ای یا آماتوری خلق می‌شوند در تمامی جشنواره‌ها و مسابقات هنری خود بخشی را برای آثار آماتوری و مردمی در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت دفاع مقدس و عاشورا امسال جشنواره «سربازان کوچک امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی» با موضوع برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس و حضور کودکان و نونهالان و شیرخوارگان حسینی در آئین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان و برنامه هفته دفاع مقدس در استان بوشهر توسط سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر برگزار می‌شود.

مردانی یادآور شد: مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس «سربازان کوچک امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی» تا پایان مهرماه است و تمامی آثار ارسالی باید از 20 شهریور الی 7 مهرماه سال جاری ثبت شده باشد و آثار برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند. 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر افزود: رایانامه Bubao.Photo@Gmail.com و شناسه Sarbazan.Koochak@ و شماره 09393074502 در پیام‌رسان سروش آماده دریافت آثار است. 

وی یادآور شد: اخبار و آثار دریافت شده به همراه مشخصات هنرمند عکاس در صفحه اینستاگرام جشنواره با شناسه Sarbazan.Koochak@ و کانال Sarbazan.Koochak1@ در پیام‌رسان سروش به اشتراک گذاشته می‌شود.

مردانی اظهار داشت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر واقع خیابان جانبازان (بی‌سیم)، کوچه لاله ۲۳، ساختمان اقشار و متخصصین سپاه امام صادق (ع)، طبقه چهارم، واحد ۴۰۲ مراجعه یا با شماره ۰۹۳۶۲۶۳۳۶۳۷ تماس حاصل نمایند.