گناوه‌ای‌ها به پیشواز محرم رفتند
سیرنگ: مراسم پیشواز محرم و صفر و برافراشته شدن پرچم متبرک حرم حضرت زینب (س) در حسینیه حضرت زینب کوی عبدامام گناوه برگزار شد.
كدخبر: id-5773
تاريخ: 2018-09-11 22:17:16

در این مراسم معنوی که در شب اول ماه محرم و با حضور پرشور مردم و مسئولین شهر گناوه همراه بود آیین پیشواز ماه‌های محرم و صفر با نواخته شدن سنج و دمام و نوای چاوشی و مداحی آغاز و بعد از آن پرچم متبرک حرم حضرت زینب (س) در میان استقبال عزاداران در حسینیه حضرت زینب (س) کوی عبدامام گناوه برافراشته شد.

به گزارش «سیرنگ»، در این مراسم حجت‌الاسلام اندرزیان رئیس اداره سازمان و تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه با تقدیر از برگزاری این مراسم آیینی گفت: قیام عاشورا حرکتی بود که هیچ گاه از بین نمی‌رود و نتیجه این قیام عزت و اقتدار برای پیروان این نهضت است.

وی با بیان اینکه این پرچم مشکی و این لباس سیاه که در این ایام بر تن ماست نشانه عزت و اقتدار ماست، افزود امروز بیش از هر زمان دیگر باید نهضت عاشورا گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن به هر طریقی می‌خواهد محرم را از ما بگیرد، خواستار حضور پررنگ همه اقشار مردم برای برپایی مراسم ایام محرم و صفر در مرکز مذهبی شد.

محمد مظفری مسئول هیئت متوسلین زینب کبری (س) بندر گناوه هم در این مراسم گفت: به برکت ائمه اطهار و راه سرخ اباعبدالله الحسین (ع) حضور مردم در کنار همدیگر در مراسم محرم و صفر علاوه بر بزرگداشت حماسه حسینی، باعث نزدیکی و تألیف قلوب مردم در حوزه‌های اجتماعی نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر از همیشه جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد خواستار برنامه‌ریزی منسجم هیئت‌های مذهبی و مسئولین ذیربط برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ایام محرم و صفر شد.

وی برگزاری مراسم روضه‌خوانی، سینه‌زنی پامنبری، زیارت عاشورا، سینه‌زنی سنتی، صبح روسیاه، مختک گردانی، مراسم حجله قاسم، سنج و دمام، چاوشی خوانی، شیرخوارگان حسینی، تجلیل از خادمین حسینی، تجلیل از پیر غلامان حسینی، راهپیمایی روز اربعین و برپایی نمایشگاه عکس را از مهمترین فعالیت‌های هیئت متوسلین زینب کبری (س) بندر گناوه در ایام محرم و صفر دانست.

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail