جشنواره استانی قصه‌گویی در بوشهر برگزار می‌شود
سیرنگ: مدیر کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: جشنواره استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» در استان برگزار می‌شود.
كدخبر: id-5764
تاريخ: 2018-09-10 08:43:08

زهره عالی‌نسب در نشست هم‌اندیشی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان بوشهر افزود: قصه‌گویی یک فعالیت مادرانه است و بعد از اختراع زبان در دامن مادران قصه رشد و گسترش یافت و به نوعی زمینه اصلی تشکیل جوامع، ملل و گسترش فرهنگ و باورهاست.

به گزارش «سیرنگ»، وی عامل اصلی گسترش قصه را میل فراوان بشر به جاودانگی، انتقال تجربیات، آموزش و درونی کردن مسائل اخلاقی عنوان کرد.

عالی‌نسب اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اجرای هدفمند جشنواره قصه‌گویی میسر نمی‌شود مگر با فراگیری از خرد هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر که می‌توانند طیف گسترده‌تری از علاقه‌مندان را به شرکت در این رویداد بزرگ دعوت کند.

دبیر جشنواره استانی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی محور اصلی این جشنواره را «قصه زندگی من» عنوان کرد و گفت: قالب این جشنواره روایت مستند گونه از غم‌ها، شادی‌ها و لحظه‌های پندآموز زندگی در قالب فیلم 90 ثانیه‌ای است.

وی اضافه کرد: استفاده از نمادهای فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان در تولید فیلم 90 ثانیه‌ای می‌تواند بر غنای فرهنگی فیلم‌ها بیفزاید.

مدیر کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی شامل سه بخش عمومی قصه 90 ثانیه (فیلم)، بخش تخصصی شامل قصه‌گویی کلاسیک، قصه‌گویی خلاق و بخش علمی شامل ارسال مقاله است.

وی یادآور شد: پنج اثر برگزیده استانی در بخش فیلم 90 ثانیه‌ای انتخاب و در بخش منطقه‌ای داوری و بعد از آن 25 اثر برای رقابت در سطح کشور انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت برای عموم آزاد است گفت: فرصت ارسال آثار به جشنواره 20 مرداد تا 25 شهریورماه است.

منبع: ایرنا