آیین بزرگداشت شاعر فقید بندر دیلم برگزار شد
سیرنگ: آیین بزرگداشت هنرمند، شاعر و خبرنگار پیشکسوت بندر دیلم مرحوم غلامرضا کپتان با حضور اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) این شهرستان برگزار شد.
كدخبر: id-5763
تاريخ: 2018-09-09 16:06:37

امام‌جمعه دیلم در این آیین گفت: پیشکسوتان ارزشمندترین سرمایه‌های جامعه و چراغی برای ادامه دهنده آینده محسوب می‌شوند و باید قدردان آنان باشیم.

به گزارش «سیرنگ»، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری افزود: هنرمندان و بویژه شاعران در پویایی جامعه و زنده نگه داشتن زبان و فرهنگ هر سرزمینی تأثیر بسزایی دارند و مرحوم کپتان یکی از چهره‌های مؤثر در تعلیم و تربیت و هنرمندی بود که در حفظ و حراست زبان و فرهنگ دیار خود از هیچ کوششی دریغ نکرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم نیز گفت: کپتان یکی از هنرمندانی بود که در تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری حضوری فعال و پررنگ داشت و مشوق بسیار خوبی در انجمن ادبی و جامعه هنری و راهنمای دلسوزی برای حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بود.

زهره محنایی افزود: بزرگان و ادیبان بهترین الگو برای فرزندان هر جامعه‌ای هستند و از دانش و اطلاعات آنها برای پیشرفت علمی و فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

وی از شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت واگذاری قسمتی از آرامستان شهرستان بنام قطعه هنرمندان تقدیر کرد.

در این آیین شاعران یاد و خاطره مرحوم غلامرضا کپتان را گرامی و اشعار در وصف این شخصیت قرائت کردند.

غلامرضا کپتان در سال ١٣٢٢ در شهرستان دیلم متولد شد و در سال ١٣٤٤ از دانشسرای آموزش پرورش بوشهر فارغ‌التحصیل و همزمان کار خود را با مدیریت در دبستان هدایت این شهر آغاز کرد و از سال ١٣٤٧ به مدت سه سال مدیریت دبستان داریوش بندر دیر استان بوشهر را بر عهده داشت.

این شاعر فقید از سال ١٣٤٢ به سرودن اشعار کلاسیک روی آورد و اولین دفتر شعرش به نام «طوفان حوادث» را در سال ١٣٦٣ در انتشارات دهدار تهران به چاپ رساند و 2 کتاب نیز به نام‌های «انوار حسینی» و «معراج واژه‌های نظم» را نیز توانست گردآوری و چاپ کند.

همکاری خبری با ایرنا در سال‌های 1377 و 78 به عنوان رابط خبر شهرستان دیلم از دیگر فعالیت‌های مرحوم غلامرضا کپتان است.

منبع: ایرنا