زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان در مسیر توسعه است
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان بوشهر در مسیر توسعه است.
كدخبر: id-5757
تاريخ: 2018-09-04 07:42:10

حمیده ماحوزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی نیز در دست اجرا است.

به گزارش «سیرنگ»، وی از واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی و احداث پلاتو و نگارخانه در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های می‌توان به تجهیز و بهسازی فرهنگسراها و تجهیز و نوسازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در حوزه فرهنگی موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم که از جمله می‌توان به کسب مقام پایتخت کتاب ایران و مقام برتر کشوری در ثبت باشگاه های کتاب خوانی اشاره کرد.

وی با اشاره به انتخاب شهر خورموج به عنوان شهر برتر باشگاه های کتاب خوانی کشور افزود: روستاهای درازی، چهارروستایی و محمدصالح نیز در جمع روستاهای برتر دوستدار کتاب قرار گرفتند.

ماحوزی از کسب عنوان برتر مروجین کتاب توسط مربیان باشگاه های کتاب خوانی خبر داد و بیان کرد: کسب مقام اول در جشنواره مد و لباس و افزایش شور و نشاط اجتماعی از جمله فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی است.

وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی و ستاد اقامه نماز نیز اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست مقام اول فعالیت های قرآنی، دستگاه برتر در ترویج فعالیت های نماز و رتبه برتر در برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت را کسب کند.

ماحوزی خاطرنشان کرد: کسب سه استان برتر در فعالیت های نمایشی، بیشترین اجرای موسیقی در سطح ملی و اعزام چهار گروه موسیقی به خارج از کشور از سوی این اداره کل فعالیت های انجام شده در حوزه هنری است.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی بی‌منت و صداقت در گفتار، رفتار و عمل در انجام امور از وظایفی است که دولت تدبیر و امید به آن پایبند بوده است اضافه کرد: هدف این اداره رشد و تعالی فرهنگ و هنر در سطح جامعه در راستای اطلاع رسانی شفاف است. 

منبع: مهر