موسیقی بومی بوشهر به نقاط مختلف جهان معرفی می‌شود
سیرنگ: سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر گفت: تلاش داریم تا موسیقی بومی بوشهر را به نقاط مختلف جهان معرفی کنیم.
كدخبر: id-5747
تاريخ: 2018-09-01 11:53:16

 محسن شریفیان در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: یکی از اهداف گروه لیان معرفی موسیقی بومی بوشهری است.

به گزارش «سیرنگ»، وی در ادامه افزود: کارهای مختلفی توسط این گروه در حوزه خیام خوانی، دریانوردی و شروه بوشهری آماده و ارائه شده است.

سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی انجام شده معرفی این موسیقی به دیگر کشورها بوده است که در این راستا گفتمان فرهنگی بسیاری از سوی این گروه با دنیا صورت گرفت.

شریفیان با اشاره به تیتر روزنامه اشتوتگارت آلمان تحت عنوان «نی‌انبانی از خلیج فارس»،  تصریح کرد: نشست، همایش و جلسات متعددی در کشور برگزار می‌شود که به دنیا ثابت کنند که خلیج فارس بوده و هست اما ما با هنر و ساز خود آنها را مجبور به بیان این عنوان کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در بوشهر ممنوع کنسرت هستید، گفت: دلیل این ممنوعیت رو خودم هم نمی‌دانم.

شریفیان در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی فردی اتهامی را مبنی بر اجرای کنسرت گروه لیان در ماه محرم در یکی از کشورهای خارجی عنوان کرد که بارها با ذکر سند از من رفع اتهام شد.

سرپرست گروه موسیقی «لیان» بوشهر با اشاره به کنسرت نوروز ۹۷ در بوشهر و قطع برق در حین برگزاری کنسرت، عنوان کرد: واقعا متاسفم که عامل اصلی قطع کننده برق همچنان بر سمت خود ابقاء شده است.

وی با بیان اینکه عدم کنترل وضعیت امنیتی یک کنسرت دارای مجوز ضعف مسئولان این امر را می رساند، اظهار کرد: تا امنیت گروه و مخاطبانم در کنسرت مهیا نشود در بوشهر اجرا نخواهیم داشت.

شریفیان بیان کرد: آرزو دارم تنها یک بار اجازه برگزاری کنسرت همراه با تضمین امنیت به گروه من داده شود تا بتوانم بصورت رایگان در ورزشگاه بوشهر برای همشهریانم اجرا کنم.