هفته فرهنگی بوشهر در بمبئی برگزار می‌شود
سیرنگ: مدیر فستیوال کوچه فرهنگی بوشهر در بندر بمبئی هند گفت: هفته فرهنگی بوشهر در بمبئی از ۱۳ الی ۲۳ شهریور برگزار می شود.
كدخبر: id-5741
تاريخ: 2018-08-31 06:12:03

ادریس عبدی پور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه عمارت حاج رئیس در بوشهر با توجه به وجود فرصت‌های عظیم فرهنگی در کشور به ویژه در زمینه موسیقی نواحی سال گذشته، فستیوال موسیقی کوچه را با حضور شهرهای مختلف استان برگزار کرد.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: با برگزاری این چنین فستیوال‌هایی خواستار زنده ماندن موسیقی نواحی و فرهنگ عظیم کشور بودیم.

عبدی پور با اشاره به تشابه بسیار زیاد فرهنگی بین بوشهر و بمبئی، بیان کرد: با توجه به این تشابهات فرهنگی، هفته فرهنگی بوشهر در بمبئی برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص برنامه های این هفته، گفت: برپایی کنسرت موسیقی، پخش فیلم، نمایشگاه عکس، غذا و صنایع دستی از جمله برنامه های هفته فرهنگی بوشهر در بمبئی است.

وی عنوان کرد: این هفته از ۱۳ الی ۲۳ شهریور در بمبئی و در شب های مختلف مخاطبان شامل عموم مردم، دانشگاهیان و سرکنسول گری هایی که میتوانند بعنوان نمایندگان کشورشان مروج فرهنگ بوشهر باشند خواهند بود.

وی گفت: برای برپایی برنامه های این هفته ۱۳ نفر اعزام به بمبئی اعزام خواهند شد.

عبدی پور تصریح کرد: نیمی از هزینه این برنامه توسط اسپانسر و نیم دیگر نیز توسط خودمان تامین شده است.

یکی از هنرمندان پیشکسوت بوشهری که به همین مناسبت با تیم جشنواره به بمبئی اعزام خواهد شد، اظهار کرد: بوشهر دارای متفاوت با دیگر استان های کشور حتی، شهرهای بندری ایران است.

ایرج صغیری افزود: عوامل توسعه ای زیادی در زمینه دریانوردی دربندر های کشور وجود دارد که اما قدرت تاریخی که در بوشهر وجود دارد هیچکدام دارا نیستند.

وی افزود: ما فرهنگ بزرگی داشته و داریم و باید همه تلاش خود را برای معرفی این فرهنگ انجام دهیم.

وی بیان کرد: انعطاف فرهنگ بوشهر در سازش با فرهنگ های دیگر کشور ها حیرت انگیز است و به همین دلیل باید از این فرصت برای معرفی بوشهر تلاش کرد.

منبع: مهر