حضور پر رنگ نقالان بوشهری در جشنواره نقالی و پرده خوانی
سیرنگ: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از حضور پر رنگ نقالان بوشهری در سومین جشنواره نقالی و پرده خوانی غدیر خبر داد.
كدخبر: id-5731
تاريخ: 2018-08-23 18:54:25

جهانشیر یاراحمدی بیان داشت: بدون تردید امروز بوشهر یکی از قطب‌های نقالی کشور به شمار می‌رود استانی که تا همین 10 سال پیش در این زمینه، عده‌ای انگشت‌شمار به شکل پراکنده و بسیار محدود به نقالی می‌پرداختند، امروزه به جایی رسیده که در همه مجالس و همایش‌های مختلف نقالی توسط گروه‌های مختلف برگزار می‌کند.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: رونق نقالی خوانی در استان بوشهر نتیجه تلاش بانوان نقالی است که در یک دهه گذشته با تمام وجود تلاش کردند تا این هنر را زنده کنند.
یاراحمدی تصریح کرد: هستی قائدی، طوبی شیرکانی، نگار بهرسی، آناهیتا ملکی وند، آرش ملکی وند و فاطمه حسینی از استان بوشهر در سومین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن معارف ولایت علوی و واقعه غدیر خم در اذهان مردم به ویژه نسل جوان، استفاده از هنر اصیل و تأثیرگذار نقالی در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و علوی، احیاء و ترویج اشعار و متون ادبی غنی ایرانی و اسلامی با محوریت ولایت، بیان سبک زندگی، علم و عمل حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) و تقویت هنر نقالی و پرده‌خوانی و ایجاد انگیزه و پرورش نقالان و پرده‌خوانان جوان از اهداف این جشنواره است

گفتنی است سومین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی غدیر شهریورماه سال جاری فاصله عید قربان تا غدیر خم در تهران و چند شهر کشور برگزار می‌شود.

منبع: فارس