اولین کتابخانه نابینایان وکم‌بینایان در بوشهر افتتاح شد
سیرنگ: اولین کتابخانه گویا ویژه نابینایان و کم بینایان استان بوشهر با حضور مسئولان و مدیران انجمن نابینایان افتتاح شد.
كدخبر: id-5706
تاريخ: 2018-08-11 07:02:16

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، این کتابخانه با پیگیری انجمن نابینایان ایران و مشارکت شرکت سامسونگ در راستای مسئولیت اجتماعی آن شرکت تاسیس شده است.

مدیر عامل انجمن نابینایان ایران اظهار داشت: در کشور هم اکنون ۱۵۰ هزار نابینای مطلق و ۷۵۰ هزار نفر با اختلالات بینایی زندگی می کنند و این قشر در کنار نیاز به مناسب سازی محیط شهری و زندگی، باید از امکانات فرهنگی و کتابخانه برخوردار باشند که امروز پانزدهمین کتابخانه گویا افتتاح می شود. 

منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران و دبیر کتابخانه های گویا با ارائه آماری از کتابخانه های ۱۵ گانه در ایران گفت: خوشبختانه با همکاری سامسونگ، موسسه عصای سفید، و مرکز نابینایان خزانه تهران و نمایندگی انجمن نابینایان در استان بوشهر و مشارکت خیرین، کتابخانه گویا در بوشهر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل انجمن نابینایان کشور گفت: کتابخانه‌های گویای نابینایان کشور خواستار تداوم همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، سازمان بهزیستی و شهرداری‌ها شد.

غلامحسین کروبی مدیر عامل نماینده انجمن نابینایان ایران در استان بوشهر از همه افراد حقیقی و حقوقی و خیرین که در تاسیس کتابخانه گویا و سایر فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری نابینایان قدردانی کرد و خواستار همکاری شهرداری ها و سازمان‌هایی مانند نیروگاه اتمی، سازمان بنادر و پارس جنوبی شدند.