شاعر پیشکسوت دیلمی درگذشت
سیرنگ: غلامرضا کپتان شاعر پیشکسوت شهرستان دیلم استان بوشهر بر اثر سکته قلبی عارفانی را وداع گفت.
كدخبر: id-5705
تاريخ: 2018-08-08 11:36:45

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری این شهرستان اظهار داشت: مرحوم کپتان اولین شاعر کلاسیک در این شهرستان بود و 2 کتاب نیز به نام‌های «انوار حسینی» و «معراج واژه‌های نظم» را نیز توانست گردآوری و چاپ کند.

به گزارش «سیرنگ»، زهره محنایی افزود: این شاعر فقید از سال ١٣٤٢ به سرودن اشعار کلاسیک روی آورد و اولین دفتر شعرش به نام «طوفان حوادث» را در سال ١٣٦٣ در انتشارات دهدار تهران به چاپ رساند.

وی اظهار داشت: رئیس اداره آموزش‌وپرورش باشت در استان کهیگلویه و بویر احمد از دیگر سوابق مرحوم کپتان است که خدمات فراوانی در زمینه ارتقای کیفی آموزش‌وپرورش در َآن استان از خود برجا گذاشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: تشیع پیکر این هنرمند سه شنبه ١٦ مردادماه ساعت ١٨:٣٠ از جلوی منزل شخصی مرحوم تا قطعه هنرمندان آرامستان دیلم برگزار می‌شود.

Thumbnail

غلامرضا کپتان در سال ١٣٢٢ در شهرستان دیلم متولد شد و در سال ١٣٤٤ از دانشسرای آموزش پرورش بوشهر فارغ‌التحصیل و همزمان کار خود را با مدیریت در دبستان هدایت این شهر آغاز کرد و از سال ١٣٤٧ به مدت سه سال مدیریت دبستان داریوش بندر دیر استان بوشهر را برعهده داشت.

شهرستان دیلم در منتهی‌الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا