کارگاه‌های آموزشی تئاتر معلولین در بوشهر برگزار می‌شود
سیرنگ: دبیر جشنواره تئاتر معلولین استان بوشهر گفت: کارگاه‌های رایگان هنری برای توانخواهان و عموم علاقمندان برگزار می شود.
كدخبر: id-5679
تاريخ: 2018-07-29 09:59:20

فرهاد فیاض بخش در گفتگو با سیرنگ با اعلام این خبر اظهار داشت: انجمن تئاتر معلولین استان بوشهر در راستاي فعالیت‌های خود در زمينه فرهنگي و هنري به معلولين و تلاش برای ارتقاي سطح كيفي زندگي اين افراد در جامعه بر آن است تا با توجه به نقش مؤثر و ارزشمند هنر نمايش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثيرگذار، متقابل و پويا در جهت توانمندسازي افراد معلول و گسترش همکاری‌های مشترك خلاق، کارگاه آموزشی تئاتر درمانی، بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی را با همكاري و نظارت معاونت امور توانبخشي بهزيستي استان بوشهر برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه گواهی پایان دوره به تمام شرکت کنندگان اعطا می‌شود، افزود: توانخواهان علاقه مند می‌توانند برای حضور در کارگاه‌های آموزشی تئاتر درمانی، بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی با رویکرد تئاتر معلولین برای ثبت‌نام رایگان اقدام کنند.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر معلولین استان بوشهر یادآور شد: شماره تماس 09170165567 برای ثبت‌نام اختصاص داده شده و نام‌نویسی برای عموم آزاد است.

فیاض بخش خاطرنشان کرد: جشنواره استانی تئاتر معلولین در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان با موضوع نمایش‌های بخش خياباني حول محوريت مضاميني برگرفته از مسائل و مشكلات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي افراد معلول و مشكلات جامعه معلولين، فرهنگ شهروندي، مشارکت‌های اجتماعي، فرهنگ و شهرداري، شهروند و محیط‌زیست و... برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: حداقل دوسوم از بازيگران اصلی هر اثر باید از افراد معلول تشکیل‌شده باشد و آثار پذیرفته شده در جشنواره با تشخيص هیئت‌داوران اثر برتر به جشنواره منطقه‌ای تئاتر خلیج‌فارس معرفي می‌شوند.