اولین نمایشگاه خوشنویسی خط نوین در بوشهر برپا شد
سیرنگ: اولین نمایشگاه خوشنویسی با خودکار (خط نوین) در مجموعه فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت بوشهر برپا شد.
كدخبر: id-5654
تاريخ: 2018-07-16 19:27:44

نجمه کرمانی در گفتگو با سیرنگ در این خصوص گفت: خط نوین خوشنویسی با خودکار است که در آن اصول و قواعد خوشنویسی با نی رعایت شده است و از نظر زیباشناسی مانند خوشنویسی با نی در سبک‌های مختلف است.

وی افزود: خوشنویسی با خودکار از هنرهای مهجور و ناآشنا برای عموم است و در تصور عامه خوشنویسی تنها با نی انجام می‌شود و آشنایی مردم با خط نوین (خوشنویسی با خودکار) از اهداف برپایی نمایشگاه است.

کرمانی اظهار داشت: پیشرفت‌های فناوری و استفاده از رایانه و تایپ برای نگارش مطالب موجب کاهش نگارش متون و رواج بدخطی شده است و خط نوین این قابلیت را دارد که با استفاده از فراوان‌ترین وسیله نگارشی برای ترویج خوشنویسی تلاش کرد.

این هنرمند تأکید کرد: گستردگی استفاده، سادگی و ارزانی خودکار مهمترین مزیت خوشنویسی خط نوین است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 51 اثر خوشنویسی خط نوین، نقاشی‌خط در سبک آبستره و خوشنویسی لاتین (کاپرپلیت) با خودکار و قلم فلزی به نمایش گذاشته شده است و بازدیدکنندگان نمایشگاه واکنش مثبتی داشته‌اند زیرا با خطی متفاوت از آنچه تاکنون دیده‌اند آشنا شده‌اند.

کرمانی افزود: برای خوشنویسی بیشتر از بزرگان شعر و ادبیات ایران به همراه سوره‌های قرآنی استفاده شده و بهره‌گیری از خط زیبا در انتقال بهتر مفاهیم به مخاطب مؤثر است.

این هنرمند تأکید کرد: در هر سنی می‌توان هنر خوشنویسی را آموخت و از آن در زندگی روزمره استفاده کرد.

Thumbnail

کرمانی یادآور شد: هفده اثر نمایشگاه متعلق به پروا موسوی، مهری کازرونی، مطهره میرشکاری، الهام سجادی و سمانه سجادی از هنرجویان نوجوان خط نوین در هنرکده آفرینش است.

شایان ذکر است، نجمه کرمانی از سال 79 عضو انجمن خوشنویسان استان بوشهر است. این هنرمند خط نستعلیق و ثلث با نی و خط لاتین را در کلاس‌های استاد سیروس استوار و خط نوین را زیر نظر مهدی ابراهیمی از اساتید خوشنویسی خراسان رضوی آموخته است.

به گزارش «سیرنگ»، اولین نمایشگاه خوشنویسی نوین و لاتین در بوشهر از 23 الی 28 تیرماه 1397 در مجموعه فرهنگی تاریخی مدرسه سعادت بوشهر از ساعت 18 الی 22 پذیرای علاقمند است.