احداث نگارخانه و خانه‌های هنرمندان در استان بوشهر
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از احداث نگارخانه و خانه‌های هنرمندان در شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد.
كدخبر: id-5637
تاريخ: 2018-07-10 12:27:52

حمیده ماحوزی اظهار داشت: از آنجایی که درحوزه فرهنگ و هنر زیرساخت‌ها به خوبی ایجاد نشده لذا اولویت امسال ما بر ساخت نگارخانه و خانه‌های هنرمندان در شهرستان‌ها است.

به گزارش «سیرنگ»،  وی وجود خانه هنرمندان را یکی از نیازهای اساسی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست و افزود: با توجه به کمبود امکانات هتلینگ در سطح شهرستان‌ها و مشکل اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان احداث خانه هنرمندان در هر مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان ها پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه احداث نگارخانه در شهرستان‌ها در بودجه امسال پیش بینی شده است، عنوان کرد: امروز عملیات اجرایی نگارخانه‌های شهرستان دیر و کنگان آغاز و در هفته‌های آتی نیز این پروژه در سایر شهرستان‌ها کلنگ زنی خواهد شد.

توسعه برنامه‌های فرهنگی

وی بیان کرد: نگارخانه شهرستان دیلم در هفته دولت و نگارخانه شهرستان دشتی نیز یکماه بعدتر به بهره برداری می رسد.

ماحوزی خاطرنشان کرد: اخیرا در راستای حمایت از هنرمندان و برنامه های فرهنگی پیمان‌نامه‌ای بین استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده که با جاری شدن اعتبارات در برنامه های فرهنگی و هنری امیدواریم امسال برنامه های بسیار خوبی در استان شاهد باشیم.

منبع: مهر