«جشنواره قرآنی نور» شهر شُنبه برگزیدگان خود را شناخت
سیرنگ: آیین اختتامیه دومین «جشنواره قرآنی نور» شهر شُنبه با حضور قاریان، حافظان و مشتاقان معارف قرآنی این شهر برگزار شد.
كدخبر: id-5620
تاريخ: 2018-06-15 11:42:27

دبیر برگزاری جشنواره در این آیین اظهار داشت: برای اولین بار در سطح استان بوشهر از 21 الی 27 ماه مبارک رمضان به عنوان هفته قرآن و عترت شهر شُنبه نامگذاری شده است.

به گزارش «سیرنگ»، غلامرضا ابراهیمی با اشاره به پیشینه قرآنی این شهر افزود: شهر شنبه زادگاه یا زیستگاه علمای بزرگی مانند آیت‌الله‌العظمی حاج میرزا احمد دشتی نجفی، حاج سید علی قمی بهبهانی، حاج میرزا حسین یوسفی، سید حسن حسینی، خاندان بزرگ اردبیلی، حسینی، امیری و... بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه برگزاری این جشنواره در ماه بهار قرآن، فرصتی طلایی دست داد تا با کشف و پرورش چهره‌های مستعد قرآنی شهر شنبه در معرفی و تشویق و ترغیب آنان کوشا باشیم.

دبیر برگزاری «جشنواره قرآنی نور» با اشاره به استقبال گسترده از این جشنواره ادامه داد: به فضل الهی شاهد استقبال کم‌نظیر نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شهر شنبه در رشته‌های مختلف حفظ، ترتیل، مفاهیم و احکام با حضور داوران ممتاز استانی بودیم.

وی تجلیل و تقدیر از خانواده علماء، وعاظ، ملاکتبی های مطرح، مناجات گویان و موذنین مطرح شهر شُنبه را به‌عنوان یکی از بخش‌های ویژه و چشم‌نواز این جشنواره قرآنی برشمرد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین میرزا محسن دشتی با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره گفت: چنین جشنواره‌هایی نقشی برجسته در بهره‌مندی از کلام آسمانی وحی و معارف غنی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دارد.

امام جماعت مسجد جامع امام عسکری (ع) شنبه با اشاره به انس با قرآن افزود: شایسته است در کنار حفظ و تلاوت قرآن، هر لحظه با این کتاب آسمانی و مفاهیم روشن آن مأنوس و از عاملان به آن باشیم.

شایان ذکر است در پایان آیین اختتامیه شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شنبه و فرمانده حوزه مقاومت کربلا شنبه حضور داشتند و از برگزیدگان دومین جشنواره قرآنی نور تقدیر شد.

بر اساس این گزارش در بخش آزمون ترتیل برادران به ترتیب آقایان ابوالفضل حاجی‌زاده، عبدالکریم نوذری، علم الهدی حاجی‌زاده، مسلم غلامی و ناصر غلامی صداقت به ترتیب حائز مقام اول تا پنجم شدند.

در بخش حفظ نوجوانان (پسران) امیرعباس و امیرحافظ عقاب نشان مقام اول و دوم، مهدی غلامی و عباس ذوالفقار همت به صورت مشترک مقام سوم جشنواره را کسب کردند  و در بخش حفظ نوجوانان (دختران) فاطمه محمدی، فاطمه الزهرا ریزی و زهرا شهسوار رتبه اول تا سوم مسابقات را به دست آوردند.

در بخش حفظ خواهران (بزرگسالان) زینب آلیا، شهناز عاشوری نظری، مرضیه غلامی و زهره صفری به ترتیب حائز عنوان اول تا سوم شدند.

در بخش مفاهیم و احکام (بزرگسالان) سمیرا دهاز، مسعود دهاز، زینب آلیا، طاهره غلامی صداقت و کوروش عقاب نشان، حائز مقام اول تا پنجم این دوره از مسابقات شدند.

 در بخش مفاهیم و احکام (نوجوانان) یلدا دهاز، امیرعباس عقاب نشان، ام‌البنین ابراهیمی حائز مقام اول تا سوم شدند و از فاطمه رضایی نیز تقدیر شد.

گفتنی است در بخش ویژه هفته قرآن و عترت به رسم یادبود از خانواده‌های زیر تجلیل شد.

در بخش علماء و وعاظ مشهور خانواده‌ی آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی نجفی، حاج سید علی قمی بهبهانی، حاج میرزا حسین یوسفی، سید حسن حسینی، مشهدی الماس یاقوتی و حاج محمد حاجی‌زاده و در بخش ملامکتبی های مطرح شُنبه خانواده‌های شادروان زائر محمد دریا، زائر حسین یاقوتی، ملا محمدخدر جمشیدی، ملا علی افگانه تجلیل شدند.

در بخش مناجات گویان و موذنین خانواده مرحوم زائر محمدعلی رستگار، عباس آلام، مشهدی اسفندیار گرگین مجرد، شیخ علی شیخی و علی غلامی صداقت مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان نیز از خدمات مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت بانی مسجد جامع شُنبه حاج سید شریف اردبیلی تقدیر شد.

یادآوری می‌شود میزبانی این جشنواره را کانال قرآنی نور شنبه با همکاری صمیمانه دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اداره تبلیغات اسلامی دشتی، موسسه قرآن و عترت ثارالله شنبه، شهرداری و شورای اسلامی شهر شنبه، حوزه مقاومت کربلا و حضرت معصومه (س) شنبه، فرهنگ‌سرای امید شنبه، هیئت محبان حضرت مهدی (عج) و مسجد جامع امام حسن عسکری (ع) شنبه برعهده داشتند.