۴۰۰ کانون فرهنگی-هنری مساجد در استان بوشهر فعالیت می‌کند
سیرنگ: معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۴۰۰ کانون فرهنگ و هنری مساجد در راستای گسترش فرهنگ دینی و مذهبی و قرآنی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.
كدخبر: id-5605
تاريخ: 2018-05-29 17:37:06

 عبدالرضا عالی‌پور در آیین محفل انس با قرآن کریم در شهرستان دشتی با اشاره به اهمیت انس با قرآن کریم و نقش آن در سعادت و خوشبختی انسان اظهار داشت: قرآن تنها راه نجات انسان  محسوب می‌شود و بقیه راه‌ها همه ضلالت و گمراهی است.

به گزارش «سیرنگ»، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با تاکید بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی افزود: یکی از رسالت مهم کانون‌ها، موسسات و خانه‌های قرآن گسترش فرهنگ قرآنی است که این مهم در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد.

عالی‌‌پور با اشاره به رسالت مهم این معاونت افزود: تلاش معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای نشر فرهنگ قرآنی در جامعه است که این مهم در ماه مبارک رمضان توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر  80 موسسه فعال قرآنی  ایجاد شده تصریح کرد: علاوه بر این حدود 300 خانه قرآن شهری و روستایی و 400 کانون فرهنگ و هنری مساجد برای گسترش فرهنگ دینی و مذهبی خصوصاً فعالیت قرآنی راه‌اندازی شده است.

عالی‌پور از راه‌اندازی جشنواره‌های مختلف قرآنی در استان خبر داد و بیان کرد: در این راستا هفته‌های قرآن و عترت و فیلم قرآنی آیات و نیز جشن رمضان هر ساله برگزار می‌شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در جشن رمضان امسال بخش‌های مختلفی از قبیل محافل قرآنی، جلسات تفسیری و تدبری و اجرای نمایش‌های قرآنی ایجاد شده است.

عالی‌پور از گشایش نخستین نمایشگاه‌های کتاب و علوم قرآنی با محوریت شهرستان دشتی در استان بوشهر خبر داد و گفت: نخستین نمایشگاه‌های کتاب و علوم قرآنی با محوریت شهرستان دشتی در چند شهرستان استان بوشهر نیز گشایش می‌یابد.

وی برگزاری، کارگاه‌های آموزشی قرآن و عترت، اهدای قرآن و مفاتیح و نهج‌البلاغه، مسابقات قرآنی در  صداوسیمای بوشهر، شب‌شعر قرآنی و برنامه‌های متنوع دیگر قرآنی را از طرح‌های ماه مبارک رمضان دانست.

عالی‌پور با تقدیر از حضور سید جواد حسینی قاری بین‌المللی در این مراسم خاطرنشان کرد: برای ترویج معارف قرآنی یکی از برجسته‌ترین قاریان ایران  در مراسم قرآنی شرکت می‌کند که نزدیک به 20 اجرا در این هفته در استان  بوشهر اجراء کرده است.

در ادامه سید جواد حسینی قاری بین‌المللی، سید طاها حسینی، احسان سعیدی و گروه تواشیح معراج روستای چارک به اجرای برنامه پرداختند.

منبع: تسنیم