آیین شعر انقلاب در دشتی برگزار شد
سیرنگ: آیین شعر انقلاب استان بوشهر به مناسبت سالروز وقوع زلزله در شهر «شنبه» در فرهنگسرای امید این شهر برگزار شد.
كدخبر: id-5568
تاريخ: 2018-04-15 10:39:26

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این آیین گفت: جای خوشحالی است که پس از پنج سال از زلزله دلخراش شنبه امید و زندگی به این شهر شنبه و روستاهای تابعه آن بازگشته است.

به گزارش «سیرنگ»، حمید زارعی با قدردانی از حمایت حوزه هنری بوشهر در برگزاری این شب‌شعر افزود: شعر یک موهبت خدایی است که باید در خدمت خلق خدا و حامل آرمان‌های والای الهی باشد.

وی اضافه کرد: هنر امانتی الهی است که مسئولیت سنگینی برای صاحب آن در پی خواهد داشت.

زارعی ادامه داد: هنرمند متعهد مسلمان همواره در روند تاریخ مبارزات حق‌طلبانه که گستردگی آن سراسر تاریخ را پوشانده مسئولیت دارد تا به بهترین وجه ترسیم کننده حماسه‌های جاودانه پیروان مکتب باشد.

مدیر حوزه هنری استان بوشهر گفت: ابزارهای هنری بی‌شک رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است.

امید پارسایی فر افزود: انقلاب به هنر نیازمند است تا معارف نوین را در ذهن‌ها راسخ و ماندگار سازد و ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر باشد.

وی اضافه کرد: شعر یکی از زیباترین قالب‌های هنری برای پیام‌های نوین و نفوذ تا هر سوی خطه وسیع دل‌ها و جان‌های انسانی است.

پارسایی فر ادامه داد: هنر در جامعه ما، پس از انقلاب اسلامی تجلی‌یافته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملتی است که آن را مثل سلاحی برنده در پایداری و پاسداری از آرمان‌هایشان پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به نقش شهید آوینی در تببین هنر انقلاب اسلامی گفت: آوینی فراتر از یک فرد نمادی از یک راه و مرام است و سلوک شخصی وی، تجمیع سه گزاره هنر، انقلاب و اسلام بود.

در این آیین مجید عابدی، عبدالله رئیسی، سید یوسف صالحی، غلامرضا ابراهیمی، فرشید ابراهیمی، صالح دروند، ابراهیم ابراهیمی، خلیل آزمون، کمیل ایزدجو، فاطمه نوایی لقب و سیده محبوبه بصری به شعرخوانی پرداختند.

همچنین حوزه هنری بوشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در این آیین از غلامرضا ابراهیمی و سید یوسف صالحی به پاس موفقیت‌ها و تلاش در عرصه هنر انقلاب تجلیل کردند.

بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی با 10 هزار نفر در 135 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا