شب شعر محلی در خورموج برگزار شد
سیرنگ: آیین شب‌شعر محلی استان بوشهر و رونمایی از مجموعه اشعار «علی مرادی» با حضور شاعران در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی برگزار شد.
كدخبر: id-5567
تاريخ: 2018-04-15 10:29:13

رئیس حوزه هنری بوشهر در این آیین گفت: زیبایی برآمده از هنر موهبتی الهی است که جسم و جان را نوازش می‌دهد و زندگی را شیرین و ماندنی‌تر می‌سازد.

به گزارش «سیرنگ»، امید پارسایی فر افزود: هنرمند انقلابی هنر را در لحظاتی ناب و کم‌نظیر می‌آفریند و چنین هنری چراغ همیشه تابانی است که دل هنرمندان و هنردوستان را به زیبایی و لطافت روشن می‌کند.

وی اضافه کرد: تلاش شاعران محلی که در ساحت مقدس هنر و حفظ گویش دیارشان گام برمی‌دارند و در این وادی بامعرفت آثاری ارزشمند می‌آفرینند قابل‌تقدیر است.

پارسایی فر بیان کرد: مرحوم مرادی نماد یک فرهنگ و سنت دیرپا و نماینده ارزش‌های شکوهمند دیار پرمهری است که دغدغه فرهنگ و دانش داشته‌اند.

نویسنده و محقق خورموجی گفت: بی‌تردید مرادی جوان‌ترین پیری است که قدم بر خاک پرگهر جنوب گذاشته و از این نظر مرادی در حافظه دشتی و جنوب همیشه زنده است.

غلامرضا قربانی مقدم اضافه کرد: از آنجا که مرحوم مرادی بگویش دشتی و فارسی اشعار فراوانی سروده به پیشنهاد دکتر دل آسایی یار یکدل و دیرین مرادی و پیگیری خانواده وی برآن شدیم آرزوی دیرین دوستداران این شاعر را محقق سازیم.

وی ادامه داد: این اثر در سه بخش اشعار گویشی و فارسی، اشعار و نوشته‌های نویافته و نامه‌های منظوم و اشعار دیگران درباره مرادی تنظیم‌شده است.

در این آیین عبدالرسول خیراندیش و هیبت الله مالکی به ایراد سخن پیرامون شخصیت ادبی مرادی و فرج‌الله کمالی، محمد غلامی، سید اسماعیل بهزادی، مجید عابدی و مهدی شیخیانی شاعران محلی سرای استان بوشهر به قرائت اشعار خود پرداختند.

همچنین در این مراسم از غلامرضا قربانی مقدم و سید غلامحسین بهرسی گردآورندگان، غلامرضا عوض نژاد ویراستار، سمیه غریبی طراح جلد و سید محمدجواد رکنی حروف‌چین کتاب مجموعه اشعار ماردی تجلیل شد.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.