فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر استان بوشهر اعلام شد
سیرنگ: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: با اعلام فراخوان شرکت در سی‌امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر در شهریور امسال، علاقه‌مندان می‌توانند برای این جشنواره نام‌نویسی کنند.
كدخبر: id-5565
تاريخ: 2018-04-15 10:24:05

جهانشیر یاراحمدی اظهار داشت: علاقه‌مندان شرکت در سی‌امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر در شهریور امسال، می‌توانند از امروز برای این جشنواره نام‌نویسی کنند.  

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره باید از مهرماه 96 تا خرداد 97 آثار خود را با مجوز "شورای نظارت بر تئاتر" در سطح استان به روی صحنه برده و یا خواهند برد.

وی بیان کرد: مهلت نام‌نویسی کتبی برای جشنواره پایان اردیبهشت ماه و از طریق تحویل فرم نام‌نویسی به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

یاراحمدی با اعلام این که نمایش‌های ارائه شده برای حضور در جشنواره باید تاکنون در هیچ جشنواره شرکت نکرده باشد، ادامه داد: سی‌امین جشنواره تئاتر استان بوشهر در چهار بخش صحنه‌ای، خیابانی، مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر و مسابقه و نمایشگاه پوستر تئاتر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: به نمایش‌های منتخب جهت حضور در جشنواره تئاتر استانی کمک هزینه اجرا پرداخت می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر عنوان کرد: بخش خیابانی سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر با رویکردهای حق و حقوق شهروندی، نقش شهروندان در اداره شهر، بهبود وضعیت شهری، نقش مردم در حفظ بافت قدیم و آسیب های اجتماعی(پیامدها و راه های پیشگیری از وقوع آن) برگزار می‌شود.

یاراحمدی اضافه کرد: در بخش مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر تنها عکاسان بومی قادر به شرکت هستند و عکاسان می‌توانند با عکس‌های نمایش‌هایی که حدفاصل فروردین 90 تا پایان اسفند 96 اجرا شده در سطح استان در این بخش شرکت کنند.

وی گفت: در بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر تئاتر نیز متقاضیان باید علاوه بر ارسال پوستر در ابعاد واقعی فایل آن را نیز ارسال کنند.

یاراحمدی یادآور شد: محدوده زمانی بخش یاد شده همانند بخش مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر نمایش‌های اجرا شده در حدفاصل فروردین سال 90 تا اسفند سال 96 است.

منبع: فارس