کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت در کنگان برگزار می‌شود
سیرنگ: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت با محوریت شخصیت پیامبر اکرم(ص) در شهر کنگان برگزار می‌شود.
كدخبر: id-5558
تاريخ: 2018-04-10 09:13:37

 امید پارسایی‌فر در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: از ۲۰ فروردین لغایت ۲۶ به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی هفته هنر و انقلاب نامیده می‌شود و برنامه های مختلفی در سطح کشور و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش «سیرنگ»، وی با عنوان اینکه برنامه‌های این هفته طبق دستورالعمل ملی برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های این هفته به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر برگزار می‌شود و دستگاه های مختلف مانند آموزش و پرورش، بسیج، سپاه، بنیاد حفظ آثار، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی نیز در اجرا برنامه ها مشارکت خواهند داشت.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه در این هفته برنامه های مختلفی با حضور میهمانان کشوری و مسئولین استانی تدوین شده است، ادامه داد: نمایشگاه پوستر انقلاب، شب شعر، برگزاری برنامه ویژه گروه همنوایی و نقاله‌خوانی در مدارس و همچنین کارگاه تخصصی نقاشی از جمله این برنامه ها است.

وی عنوان کرد: افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد یکی دیگر از برنامه های این هفته است که در راستای بهره مندی از  ظرفیت  های موجود در راستای ترویج مفاهیم دینی و اجتماعی با استفاده از زبان هنر است.

پارسایی‌فر بیان  کرد: کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت با محوریت شخصیت پیامبر  اکرم(ص) در شهر کنگان یکی دیگر از برنامه این هفته است که با حضور ۱۴۰ شاعر از پنج استان جنوبی کشور برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه این هفته نیز رونمایی از تابلو نقاشی و خشنویسی فاخر، شیوه نامه، دانشنامه فرهنگ و تمدن بوشهر و یک قطعه موسیقی رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه حوزه هنری وظیفه معرفی قهرمانان استانی را نیز دارد در همین راستا در این هفته آغاز ساخت انیمیشن ۷ دقیقه ای میر مهنا نیز آغاز خواهد شد.