9 میلیارد ریال صنایع دستی در بوشهر فروش رفت
سیرنگ: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نوروز امسال 9میلیارد و 239میلیون و 820 هزار ریال محصولات صنایع دستی در این استان به فروش رسید.
كدخبر: id-5551
تاريخ: 2018-04-05 02:23:54

 ارغوان مهدی زاده افزود: از مجموع فروش محصولات صنایع‌دستی در استان هشت میلیارد و 229 میلیون و 820 هزار ریال مربوط به غرفه‌های صنایع‌دستی و یک میلیارد و 10 میلیون ریال نیز مربوط به 16 سیاه‌چادر عشایری است.

به گزارش «سیرنگ»، وی اضافه کرد: این میزان فروش محصولات صنایع‌دستی نسبت به سال گذشته که پنج میلیارد و 320 میلیون ریال بود افزایش چشمگیری داشته است.

مهدی زاده با اشاره به فعالیت پنج فروشگاه صنایع‌دستی و یک گالری مربوط به معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: در نوروز امسال یک میلیارد و 740 میلیون ریال در این فروشگاه‌ها محصولات صنایع‌دستی فروش و سفارش گرفته شده است.

وی یادآور شد: امسال برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان بوشهر با استفاده از همه ظرفیت‌های گردشگری استان 451 غرفه به صورت تک غرفه و در برخی مناطق به صورت بازارچه برپا شد.

مهدی زاده اضافه کرد: تولیدات صنایع‌دستی استان بوشهر شهره جهانی دارد طوری که در بازارهای جهانی ازجمله اروپا و کشورهای مختلف آسیایی نیز عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: حصیربافی، صنایع‌دستی دریایی، عبابافی، گلیم بافی با نمادهای مختلف، گبه بافی، معرق ساقه گندم، سفال، زیورآلات از تراش سنگ، چرم، میناکاری روی مس، سفال و خاتم کاری از جمله صنایع‌دستی شاخص استان بوشهر به شمار می‌رود.

مهدی زاده با اشاره به استقبال مسافران نوروزی از بافته‌های حصیری و صنایع‌دستی دریایی استان بوشهر گفت: در این بین گلیم و گبه استان بوشهر مشتری خاص خود را دارد و بافندگان عبای دشتی بوشهر نیز سفارش‌هایی از گردشگران کویتی داشتند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: از آنجا که صنایع‌دستی بخشی از هویت فرهنگی است امسال برای نخستین بار سیاه چادرهای عشایر در استان برپا شد.

مهدی زاده همچنین درباره نام‌گذاری سال جدید گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی با نظارت و بازدیدهای مستمر از واحدهای فروش صنایع‌دستی، با افرادی که اقدام به فروش صنایع‌دستی وارداتی بویژه از کشور چین می‌کنند، برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: هنرمندان استان بوشهر بافته‌های خلاقانه و کاربردی زیادی به‌تازگی تولید و بازار خوبی برای کارهایشان ایجاد کرده‌اند اما مشکلشان تأمین مواد اولیه است که امید می‌رود با حل این مشکل هزینه تولید این صنعت گران نیز کاهش یابد.