اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ویژه نوروز در گناوه
سیرنگ: رئیس شورای شهر گناوه از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ویژه نوروز در گناوه خبر داد.
كدخبر: id-5533
تاريخ: 2018-03-29 09:35:12

  روح الله ملک زاده اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه در نوروز ۹۷ برنامه‌های فرهنگی و هنری متفاوتی برای مسافران، هموطنان، گردشگران و همشهریان در نظر گرفته است.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: قبل از نوروز و استقبال از نوروز برای معرفی بندر گناوه توسط روابط عمومی شهرداری گناوه دعوت از شبکه های صدا و سیما و برنامه های مختلف تلویزیونی برای معرفی شهر گناوه ارائه پتانسیل‌ها و معرفی توانمندیهای شهرستان گناوه در حوزه های مختلف و پخش از شبکه های ملی قصد داشتیم که همه هموطنان را برای بازدید از اماکن تاریخی، متبرکه و دیدنی شهر گناوه دعوت کنیم.

وی اظهار کرد: برای ارائه خدمات شهری در زمینه های مختلف شهرداری به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کند در ایام تعطیلات نوروز برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی مثل برگزاری جشن شب‌های ساحلی در آمفی تئاتر روباز پارک خور فاز ۳ که هر شب با حضور هنرمندان برجسته شهرستان و استان برگزار می شود.

رئیس شورای شهر گناوه تصریح کرد: مسابقه حجم‌های ماسه‌ای، پرواز بادبادک‌ها، طناب کشی، بازی‌های بومی محلی با همکاری انجمن بازی‌های بومی و محلی شهرستان گناوه همچنین جشنواره غذاهای بومی و محلی در ساحل زیبا و کم نظیر گناوه برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز نیز شهرداری گناوه اقدام به راه اندازی اتوبوس توریستی و گردشگری کرده چرا که بسیاری از پتانسیل های شهر گناوه در سال‌های گذشته مدنظر قرار نگرفته و لازم است که در کنار ساحل زیبا و ماسه ای گناوه، بازار پررونق، اماکن تاریخی، متبرکه، کارگاه‌های صنایع دستی مانند لنج سازی، گرگوربافی و گبه بافی را در واقع معرفی کنیم.

ملک زاده در ادامه گفت: اتوبوس توریستی راه اندازی شده تا روستاهای توریستی و ساحل بسیار زیبای گناوه مانند مال قائد، مال خلیفه، چاهک و همچنین روستای شول که خاستگاه اولیه گبه ایران یکی از صنایع معروف استان بوشهر است معرفی شود.

وی افزود: روز ۱۳ فروردین روز طبیعت برنامه‌های فرهنگی به فراخوان این روز مثل توزیع کیسه های زباله و بسته های فرهنگی که در ایام تعطیلات نوروز نیز بین مسافران توزیع می‌شد را داشته باشیم.

منبع: مهر