جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در استان بوشهر افتتاح شد
سیرنگ: چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور دانش‌آموزان، معلمان و مربیان در استان بوشهر افتتاح شد.
كدخبر: id-5518
تاريخ: 2018-02-25 03:54:57

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آئین افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان بوشهر با اشاره به استقبال صورت گرفته از این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره نگاه زیبایی‌شناسانه و هنری در آموزش و پرورش را می‌رساند.

به گزارش «سیرنگ»، ناصر کرمی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش، تربیت زیبایی‌شناسانه است که باید استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های هنری شناسایی شود و به دستگاه‌های متولی معرفی شوند تا بتوانند در سطح داخلی و ملی و بین‌المللی بدرخشند.

وی بیان کرد: امیدواریم کسانی که آثارشان در سطح استان ارائه می‌شود در سطح ملی و کشوری هم بدرخشند و در آینده شاهد حضور شما دانش‌آموزان در سطح جهانی و بین‌المللی باشیم تا بتوانید هنر این نسل را به جهانیان نشان دهید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: بسیاری از دانش‌آموزان در این جشنواره خیلی خوش درخشیده‌اند و با بضاعت کم در مناطق کمتر توسعه یافته با امکانات ناچیز به خوبی استعداد خود را نشان دادند.

وی تصریح کرد: این جشنواره بر خلاف جشنواره‌های بین‌المللی دیگر یک جشنواره تثبیت شده و جنبه علمی و آموزشی بسیار خوبی داشته و می‌تواند داشته باشد و آموزش و پرورش هم در راستای آموزنده بودن آن نقش محوری دارد و می‌تواند باعث افزایش کیفیت محتوایی آن شود و در دنیا هم بر پایاه‌های آموزشی بودن آن تاکید می‌شود.

کرمی ادامه داد: معلمان و مربیان هم سعی کنند محتواهای جذاب و متناسب با سلیقه این نسل را فراهم کنند تا شاهد حضور هرچه بیشتر این افراد باشیم.

وی افزود: در عرصه جنگ نرم، برنامه‌های هنری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در استان بوشهر پتانسیل خوبی وجود دارد که نسل جوان و نوجوان را حمایت کنیم و استعدادها شناسایی شوند و در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشند.

در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در استان بوشهر ۳۵ فیلم برگزیده بین المللی اکران می شود که ۳ اثر برگزیده آن از  خود استان است.

آثار منتخب چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی تربیتی فیلم رشد از پنجم تا نهم اسفند ۹۶ در استان اکران می شود.

در بین آثار برگزیده در بخش دانش آموزی و بین الملل در این دوره، فیلم انیمیشن سراب ساخته دانش آموز فاطمه صداقت از بوشهر که حائز رتبه اول و تندیس زرین جشنواره شده بود و فیلم باچی ساخته محمدجواد حیدری از دشتستان دیگر فیلم برگزیده جشنواره، اکران خواهد شد.

منبع: مهر