سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های فجر در استان بوشهر آغاز شد
سیرنگ: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد آیین افتتاحیه سی‌وششمین جشنواره فیلم های فجر در استان بوشهر در سینما شهید آوینی آغاز شد.
كدخبر: id-5484
تاريخ: 2018-02-04 11:28:28

به گزارش «سیرنگ»، آیین افتتاحیه جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر ارشاد و مسئولان استانی در سینما آوینی شهر بوشهر آغاز شد.

اکران فیلم از ۱۴ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن نیز ادامه خواهد یافت.

فیلم‌های اکران شده در این دوره از جشنواره فجر در استان بوشهر از کارگردانان مطرح کشوری مانند منیژه حکمت، مصطفی کیایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، پیمان معادی و بهروز شعیبی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سینمای ایران حرف اول را در منطقه می‌زند/ تولید سالانه ۹۰ فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای ایران با تولید میانگین سالانه ۹۰ اثر سینمایی حرف اول را در منطقه می‌زند.

 سید عباس صالحی جمعه شب در آیین افتتاح جشنواره فیلم فجر در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با مقاومت، فرهنگ و هنر نسبت تاریخی دارد و در کشور زبانزد است.

وی افزود: مردم ما در ایران بیش از سه دهه است که ماه بهمن را با دو اتفاق می‌شناسند، یکی جشن‌های پیروزی انقلاب و دیگری فیلم‌های جشنواره فجر و تبدیل به نوستالژی این دهه شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برخی افراد فکر می‌کردند انقلاب مذهبی شاید نتوان از سینما نام برد اما امام خمینی (ره) در ‌سخنران تاریخی خود از سینما نام برد و اکنون شاهد آن هستیم که چگونه سینما با انقلاب پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه در سند چشم انداز ۲۰ ساله ایران برنامه ریزی شده است که کشور در ابعاد مختلف در منطقه اول باشد، عنوان کرد: شاید در برخی از موضوعات راه زیادی داشته باشیم اما اکنون سینمای ایران با تولید میانگین سالانه ۹۰ اثر سینمایی حرف اول را در منطقه می‌زند.

ماحوزی بیان کرد: اکنون سینمای ایران در تولید فیلم پیشرو است و در جهان در فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند حرفی برای گفتن دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سینمای ایران امروز به عنوان سینمای یک کشور نیست بلکه در سطح جهانی نام‌آور است و رقیب بسیاری از فیلم‌سازان مطرح جهان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر:

هنرمندان با دست پر در جشنواره فیلم فجر حضور یافته‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان با دست پر در جشنواره فیلم فجر حضور یافته‌اند.

 حمیده ماحوزی جمعه شب در آیین افتتاحیه فیلم‌های جشنواره فجر در استان بوشهر که با حضور وزیر فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: امروز جشن آغاز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را در بوشهر می‌گیریم،

وی افزود: این جشنواره رخدادی بزرگ است که اکنون در برخی از استان‌های کشور نیز این فرصت در اختیار هنرمندان و علاقمندان به سینما گذاشته شده است که همزمان فیلم‌های برگزیده جشنواره را در استان‌ها مشاهده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال هنرمندان با دست پر حضور پیدا کردند و این نشان از بهبود وضعیت سینما در کشور است.

ماحوزی تصریح کرد: اکران‌های فیلم‌های جشنواره فجر در استان بوشهر، از ۱۴ بهمن آغاز خواهد شد و تا ۲۲ بهمن نیز ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: اکران صبح‌ها ویژه کودکان و رایگان است و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۶ الی ۲۱ فیلم های جشنواره اکران خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۰ فیلم برگزیده جشنواره فجر با برنامه جمعی نقد فیلم انجام خواهد شد.

منبع: مهر