اختتامیه کنگره شعر فرهنگ یاران پاسدار در بوشهر برگزار شد
سیرنگ: اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار با حضور معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از شاعران پاسدار در بوشهر برگزار شد.
كدخبر: id-5462
تاريخ: 2018-01-18 09:28:08

 فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار، گفت: شاعر آئینه تمام نمای حماسه­ ها و خاطره­ هاست.

به گزارش «سیرنگ»، سردار علی رزمجو  اظهار داشت: بی‌تردید قرار گرفتن نام و شعر شاعران جوان در کنار پیشکسوتان و نامداران این عرصه فرصتی است تا جوانان عزیز با انگیزه و اعتماد به نفس بیش­ تر و بهره­ گیری از تجربه آثار ارزنده شاعران موفّق به سوی آفرینش آثاری ماندگار و تأثیرگذار قدم بردارند.

رزمجو تاکید کرد: شعری که با ادب آمیختگی مداوم دارد نتیجه تفکر و تعقل شاعرانه در این سلوک راستین است و در واقع شاعر مبین اندیشه­ ای است که به درستی و یگانگی، ارزش­ هایی را که در مسیر الهی وجود دارد در قلمرو جامعه تبیین کرده و تعمیم می­ دهد.

وی خطاب به شاعران حاضر در این کنگره خاطرنشان کرد: سینه شما شاعران پاسدار مملو از شیفتگی و شور شیدایی بوده و شما در واقع جلوه­ گاه زیبایی و نمایشگاه رازهایی هستید که در قالب شعر ارزش­ های شهدا، جانبازان، آزادگان و انقلاب اسلامی را در نمایشگاه های مختلف به منصه ظهور می گذارید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) نیز در این با تاکید بر توجه به شعر برای مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمن اظهار کرد: نگاه به شعر به عنوان یک ابزار برای مقابله با دشمن در نگاه و کیفیت شعر اثر می‌گذارد و در واقع شعرهایی که اهداف بلندی را تعقیب می‌کنند مورد توجه و تاکید اسلام هستند.

حجت الاسلام حسین دشتی با اشاره به اینکه شعر در عرصه‌های مختلف جامعه اثربخش است تصریح کرد: شعر رسانه‌ای اثرگذار است به طوریکه گاهی اوقات پیش آمده که برای توضیح یک بیت شعر، یک کتاب نوشته شده که این مسئله نشان می‌دهد مطالب والایی در این شعر گنجانده شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) با تاکید بر دفاع از ارزش‌های اسلامی در قالب شعر تاکید کرد: امروز این نیاز ضروری است که شاعران و به ویژه شاعران پاسدار در مقابل تهدیدهایی که در عرصه شعر برای انقلاب اسلامی وجود دارد حضور جدی داشته و از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

دبیر علمی ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار استان بوشهر با بیان اینکه این کنگره در 7 محور برگزار شده است بیان کرد: این کنگره برای بهره گیری حداکثری از هنر شعر در راستای تأمین اهداف فرهنگی در 7 محور برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمّد حسین انصاری‌نژاد با قدردانی از حضور با شکوه  پاسداران در این کنگره افزود: ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسداربا شعار شعر پاسدار، بصیرت افزا، گفتمان ساز، ظلم ستیز، حماسه آفرین، پیش رونده و پیش برنده در خدمت اسلام و انقلاب برگزار شده است.

مسئول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه:

برنامه‌های شبکه فرهنگی سپاه گسترش می‌یابد

 مسئول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: در حوزه فرهنگی سپاه افراد دارای توان فرهنگی در هشت صنف شناسایی شدند و تلاش می‌شود این افراد بارور شوند.

به گزارش «سیرنگ»،  سردار حسین محبی در آئین اختتامیه ششمین کنگره شعر فرهنگیان پاسدار که در بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: شعر فراگیرترین راهبرد فرهنگی است که بسیار موثر و مفید بوده و در عرصه فرهنگی کشور می‌تواند در راستای تقویت جبهه انقلاب اسلامی فعالیت کند.

وی افزود: تقابل دو قدرت شرق و غرب خصوصا در قرن اخیر یک تقابل جدی بود؛ آنها برای تسلط بروی همه مردم کره زمین برنامه‌ریزی کردند و جهان را برای خود تقسیم کرده بودند.

مسئول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان ظهور قدرت جدید معادله آنها را بر هم زد، آنها فکر می‌کردند این انقلاب به‌زودی به زانو در خواهد آمد.

وی در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این فاصله کوتاه توانست قدرت خود را نشان دهد و در برابر کشورهای قدرتمند با مقاومت بیشتری ایستادگی کنند.

سردار محبی گفت:  هرچقدر از زمان انقلاب بیشتر می‌گذشت آمریکا بیشتر به قدرت مردم این کشور می‌برد.

وی گفت:  اکنون شاهد شکست آمریکا در ابعاد مختلف هستیم. آمریکا تمام تلاش خود را می‌کنند و به هر طریقی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران با بهانه‌های مختلف مخالفت می‌کند.

مسئول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه خاطرنشان کرد: کشورهای استعمارگر با اصل دین و پایبندی مردم به اعتقادات دینی‌شان مشکل دارند و منشا مخالفت‌ها این است.

سردار محبی بیان کرد: وظیفه پاسداران تنها پاسداری از دستاورد های انقلاب نیست، بلکه  حرکت رو به جلو و کسب دست‌آوردهای بیشتر است.

وی گفت: در همین راستا در حوزه فرهنگی سپاه افراد دارای توان فرهنگی در هشت صنف شناسایی شدند که شامل نویسندگان، سخنرانان، مداحان، هنرمندان، فعالان قرآنی راویان، ائمه جماعت و شاعران است.

مسئول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه بیان کرد اکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب این اصناف با شبکه فرهنگی سپاه همکاری دارند.

وی تصریح کرد: با برگزاری  این کنگره ها تلاش برای هر چه بارور کردن بیشتر این نیروها برگزار می شود.

منبع: تسنیم