ششمین کنگره سراسری شعر پاسدار در بوشهر آغاز شد
سیرنگ: ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار با حضور مدیر انتشارات معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه در بوشهر آغاز به کار کرد.
كدخبر: id-5456
تاريخ: 2018-01-16 18:34:17

 دبیر علمی ششمین کنگره سراسری شعر فرهنگ یاران پاسدار ظهر در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره به مدت دو روز در بندر بوشهر برگزار می شود که در روز اول، شرکت کنندگان در کارگاه های «بایدها و نبایدهای شعر آیینی»، «جریان شناسی شعر معاصر» و «فن بیان و مهارت های شعرخوانی» با حضور اساتید برجسته کشوری شرکت می کنند.

به گزارش «سیرنگ»، حجت الاسلام محمّد حسین انصاری نژاد اظهار کرد: بازدید از منزل شهید رئیس علی دلواری در شهر دلوار و گشت دریایی همراه با شعرخوانی روی دریا از برنامه های جانبی این کنگره است که در عصر روز اول برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار بخش ویژه شعرخوانی به صورت دکلمه نیز به کنگره اضافه شده است که در این بخش افرادی به عنوان برگزیده از سوی هیئت داوران انتخاب و از آن ها تقدیر می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج سپاه مالک اشتر بوشهر خاطرنشان کرد: اختتامیه کنگره فردا چهارشنبه ۲۷ دی ماه با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، سردار محبی مسئول معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه و جمعی از مسئولین استانی در مهمانسرای شهدای خلیج فارس منطقه دوم ندسا برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این کنگره ها گامی مهم و تأثیرگذار در راستای نشر فرهنگ شعر و شعرخوانی ارزشی و انقلابی در کشور برداریم.

دبیر علمی ششمین کنگره سراسری شعر پاسدار اذعان کرد: رونمایی از سه نماهنگ انقلابی، اجرای گروه سرود سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و شعرخوانی نفرات برگزیده، داوران و مهمانان ویژه از جمله برنامه هایی است که قرار است در مراسم اختتامیه این کنگره برگزار شود.

منبع: مهر