کارگاه «عکاسی طبیعت» در بوشهر برگزار شد + تصاویر
سیرنگ: کارگاه عکاسی طبیعت با همکاری انجمن سینمای جوانان دشتی و هیات کوهنوردی شهرستان بوشهر در اداره کل محیط زیست استان بوشهر برگزار شد.
كدخبر: id-5439
تاريخ: 2017-12-30 10:24:14

 مسئول انجمن سینمای جوانان شهرستان دشتی در آیین افتتاح این کارگاه در بوشهر گفت: عناصر سازنده یک تصویر، لحظه، کادربندی، نور، رنگ و کمپوزیسیون یا ترکیب‌ بندی و نقطه دید است و این عناصر بر اساس طبیعت، نوع، موضوع و حالت اهمیت متفاوتی پیدا می‌کنند.

به گزارش «سیرنگ»، سید کریم موسوی اضافه کرد: عکاسی منظره شامل عکس ‌برداری از کوه، بیابان، باغ، درختان، آسمان، دریا، تصاویری از حیوانات و در برخی موارد مجموعه شهرها و دهات و حتی کودکان می‌ شود.

وی با اشاره به مزیت‌ های عکاسی از طبیعت گفت: تنوع زیاد موضوع‌ های عکس‌ برداری، استفاده از وسایل و امکانات کمتر و دارا بودن فرصت و وقت طولانی برای عکس ‌برداری برخلاف عکاسی خبری که در یک ‌لحظه صورت می‌ گیرد از مزیت‌ های عکاسی از طبیعت است.

موسوی ادامه داد: در این رشته عکاسی به علت گسترده بودن وقت، عکاس می ‌تواند محاسبات فنی و هنری را انجام داده و با فرصت کافی اقدام به عکس ‌برداری کند.

در این کارگاه ٦٠ نفر از عکاسان علاقمند به طبیعت حضور داشتند و این کارگاه یکشنبه این هفته نیز در اداره کل محیط زیست استان بوشهر برگزار می شود.

Thumbnail

Thumbnail

منبع: ایرنا