آیین شب‌شعر یلدا در روستای خلیفه ای برگزار شد + تصاویر
سیرنگ: آیین شب یلدا در روستای خلیفه ای بخش شبانکاره با حضور علاقمندان به شعر و فرهنگ بومی محلی برگزار شد.
كدخبر: id-5423
تاريخ: 2017-12-22 10:53:06

این شب‌شعر با سخنان دکتر عبدالله رضایی پیرامون یلدا و ریشه آن در فرهنگ‌های مختلف بویژه در فرهنگ و ادبیات ایران آغاز شد و در ادامه اصغر شمسی‌پور، محمد دهقان (گناوه)، سید حسن محمدی (بویری)، محمد بحرینی فرد (شبانکاره)، فرج اله نجدی (چهل زرعی عرب)، رسول سنایی (برازجان)، محمدجعفر نجدی (گناوه) و فرج اله کمالی (برازجان) اشعار محلی خود را دکلمه کردند.

به گزارش «سیرنگ»، اجرای نواهای سنتی جنوب با صدای مجتبی امیری از چهل زرعی عرب با همراهی نی نوازی داوود خواجه از شبانکاره از ویژگی‌های این شب‌شعر برگزاری آن به شکل کاملاً سنتی و شبیه دورهمی ‌های قدیم و آداب سنن اصیل گذشته بود و پذیرایی نیز به صورت کاملاً سنتی انجام گرفت.

برپایی نمایشگاهی از ابزار کشاورزی دامپروری وسایل زندگی در زمان‌های مختلف گذشته از موزه شخصی رضا محمدی از ساکنین روستا دیگر بخش‌های آیین شب یلدا در روستای خلیفه ای بود.

در این شب‌شعر شادروان کلبعلی غلامی که اولین مدرسه را در روستای خلیفه ای راه‌اندازی و دایر کرده است و اسماعیل کریمی که احداث‌کننده یک پارک تفریحی را در این روستا بوده‌اند و کلنگ یک مرکز درمانی را نیز در این روستا زده است، تجلیل شدند.

گفتنی است دکتر کاوه ابراهیمی مجری‌گری این برنامه را که با همکاری انجمن ادبی چکامه شبانکاره، سیاوش قائدی و محمدجعفر نجدی برگزار شده بر عهده داشت.

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

عکاس: امین جهان بین