هفت کتاب در گناوه رونمایی شد
سیرنگ: دبیر ستاد «ضیافت بفرمایید کتاب» گناوه از رونمایی از هفت کتاب نویسندگان بوشهر ،گناوه و خارک در این ضیافت خبر داد.
كدخبر: id-5420
تاريخ: 2017-12-23 07:05:35

غلامحسین دریانورد در همایش «ضیافت بفرمایید کتاب» در بندر گناوه اظهار داشت: در مهر و آبان  سال جاری که  با محرم و صفر مصادف بود، چهارمین مرحله اهدا و نذر کتاب در گناوه  برگزار کردیم.

 به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: در دو رونمایی کتاب و مراسمی به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خوانی نیز نزدیک به 500 جلد کتاب به ارزش ۲۰ میلیون ریال به علاقمندان به مطالعه اهدا شد که با همکاری موسسه آوای مهرگان کتاب‌خانه مدرسه‌ای در روستای شول این شهرستان تجهیز و ارتقا یافت.

دبیر ستاد «ضیافت بفرمایید کتاب» گناوه تصریح کرد: امروز نیز در اینجا گرد آمده‌ایم تا به کوشش و همت ستاد برگزاری «ضیافت بفرمائید کتاب» این مراسم را برای بار سوم در گناوه برگزار کنیم.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این ضیافت و ضیافت‌های بعدی کتاب، معرفی و حمایت از نویسندگان و پژوهش‌گران جنوبی به خصوص نویسندگان استان بوشهر و به ویژه نویسندگان شهرستان گناوه است که خوشبختانه در سال‌های اخیر در استان و همچنین گناوه شاهد چاپ و نشر آثار بسیار خوبی در حوزه ادبیات، فرهنگ و تاریخ بوده‌ایم و باید با توجه ویژه به این آثار، قدردان آن باشیم.

دریانورد عنوان کرد: در این مراسم که به همت خیرین و علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی و همچنین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و گناوه و انتشارات دریانورد در حال برگزار است، از هفت کتاب جدید نویسندگان بوشهر، گناوه و خارک رونمایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در این برنامه با یکی دیگر از نویسندگان برجسته جنوبی استاد ایرج صغیری دیداری داریم و صحنه‌خوانی، پارگراف‌خوانی، شعرخوانی و مینی‌مال خوانی توسط نویسندگان اجرا  و به بچه‌های دو کلاس از یک مدرسه به شکل ویژه و نمادین کتاب اهدا می‌شود.

دبیر ستاد «ضیافت بفرمایید کتاب» گناوه یادآور شد: ایجاد و تجهیز کتاب‌خانه‌ در یکی از مدارس شهرستان گناوه، اهدا  تعداد ۵۰ جلد کتاب به دوستان و همکاران در پویش مهمانی کتاب در بندر ریگ و اختصاص تعداد 50 جلد کتاب تخصصی داستان در اختیار بچه‌ها برخی از عملکرد دوستداران حوزه کتاب است.

وی افزود:  تعداد کتاب‌هایی که امسال در سطح شهرستان گناوه، اهدا شده  نزدیک به یک‌هزار جلد با ارزش ریالی نزدیک به ۸۰ میلیون ریال است.

در این آیین که مسئولان استانی و شهرستانی به همراه علاقمندان به کتاب حضور داشتند، برنامه‌های متنوعی شامل رونمایی از هفت کتاب جدید از نویسندگان بوشهر، گناوه و خارک، اجرای موسیقی و ادا کتاب به تمامی حضار در این همایش برگزار شد.

منبع: فارس