کاش بتوانیم رویاهایمان را در نقاشی‌ دنبال کنیم
سیرنگ: بانویی که به‌دنبال چون و چرایی نگاه‌ها و رازهای نهفته‌ در آن است و وی با راه‌اندازی این نمایشگاه می‌خواهد ذهنیاتی که قابل لمس نیستند، ملموس کند و ذهن مخاطب را به تکاپو وادارد.
كدخبر: id-5405
تاريخ: 2016-05-28 13:17:06

به گزارش «سیرنگ» به نقل از بامدادجنوب - الهام بهروزی: دستان هنرمندش چهره‌های را آفریده که در میان آشفتگی‌ رنگ‌ها و سخن چشم‌ها رازهایی را به تصویر می‌کشد که آدم‌های امروز را کلافه یا شاید مشتاق به زندگی کرده است. بدون اغراق آثار زیبایی را به‌وجود آورده است. بانویی که به‌دنبال چون و چرایی نگاه‌ها و رازهای نهفته‌ در آن است. وی با راه‌اندازی این نمایشگاه می‌خواهد ذهنیاتی که قابل لمس نیستند، ملموس کند و ذهن مخاطب را به تکاپو وادارد.

این نقاش در پستوی چهره‌ها آرامشی را ترسیم می‌کند که در زندگی ماشینی امروزی کمرنگ شده و جایش را به آسایش سپرده است. زیباترین احساسی که خلأ آن با هیچ چیزی پر نمی‌شود مگر با تمسک جستن به معنویات و هر آنچه که ردی از زیبایی‌های قدسی در آن است. نکته قابل توجه در آثار این هنرمند، ترکیب رنگ‌ها و پیچیدگی سبک‌هاست؛ وی سعی کرده که ذهنیات و برداشت‌های خود را از نگاه‌های افراد پیرامونش واکاوی و سپیدی بوم اندیشه را با نقوش افکارش معنادار کند.
 
وی حتی در انتخاب نام این نمایشگاه تلاش کرده تا توجه‌ها را به دگراندیشی یا بهتر بگویم زیبااندیشی دعوت کند و انتخاب نام «آغازی نو» برای این نمایشگاه مرا به یاد این سروده سهراب سپهری می‌اندازد: «چشم‌ها را باید شست، جور دیگر باید دید/ واژه‌ها را باید شست، واژه باید خود باد، واژه باید خود باران باشد/ چترها را باید بست، زیر باران باید رفت». هر دو هنرمند ما را به بهتر دیدن ترغیب می‌کنند.
 
نمایشگاه نقاشی «آغازی نو» با آثاری از الهه عالی‌حسینی از یکم خردادماه در نگارخانه سوره حوزه هنری دایر شده است و تا هفتم خردادماه هر شب از ساعت 19 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگام و هنردوستان است.
 
این هنرمند جوان گفت: متولد سال 1371 و دانش‌آموخته رشته گرافیک هستم و بعد از آن موفق شدم در رشته کارگردانی سینما در مقطع لیسانس بگیرم. در حوزه نقاشی به‌صورت حرفه‌ای چهار یا پنج ماه است که فعالیت می‌کنم، البته در دوره هنرستان یک‌سری دوره‌های طراحی را گذراند‌ه‌ام.
 
الهه عالی‌حسینی با بیان این‌که از دوران کودکی همیشه در این فکر بودم که یک‌سری پرتره‌ها را در قالب عکس یا نقاشی به معرض نمایش بگذارم، افزود: در نهایت تصمیم گرفتم نمایشگاهی از چندین پرتره‌ در قالب نقاشی برگزار کنم و به همین منظور تعدادی عکس هم گرفتم اما دیدم لذت نقاشی برایم بیشتر است و در رنگ‌آمیزی این نقاشی‌ها تلاش کردم آرامشی را منعکس کنم که در اثر مطالعه کتاب‌های روانشناسی به‌دست‌ آورده‌ام و کوشیدم تا این نقاشی‌ها را با این آرامش جذاب‌تر کنم.
 
وی با اشاره به این‌که در آثار این نمایشگاه یک‌سری سبک‌ها را تلفیق کردم و با صراحت نمی‌توانم بگویم که سبکم در این نقاشی‌ها صرفا رئالیسم جادویی است یا امپرسیونیسم، خاطرنشان کرد: به‌واسطه رشته تحصیلی‌ام که گرافیک بود، در این زمینه بررسی و مطالعه کردم و تصمیم گرفتم که یک‌سری سبک‌ها را تلفیق کنیم و کار جدیدی را ارائه بدهیم و به‌دلیل این‌که همه آدم‌ها در زندگی حرفی برای گفتن دارند، از دیدگاه روانشناسانه چهره‌ها را واکاوی و تلاش کردم رازهای نهفته در پستوی چشم‌ها را بیرون بکشم و با تلفیق رنگ‌ها پیام خاص آنها را به مخاطب انتقال دهم.
 
عالی‌حسینی با تاکید بر این‌که نورپردازی و ترکیب رنگ‌های آثار یک نقاش اروپایی به‌نام «تروین» برایم خیلی قابل توجه بود، بنابراین کارهایش را مطالعه کردم و سعی کردم با تاثیرپذیری از نورپردازی و ترکیب رنگ‌های آثار وی و حتی با بهره گرفتن از رنگ‌های اکرولیک در کارهایم نوعی ابتکار و نوآوری ایجاد کنم، یادآور شد: برای برگزاری این نمایشگاه روزی هشت یا 9 ساعت به‌طور فشرده کار می‌کردم تا بتوانم کارهایم را برای نمایشگاه حاضر کنم و در نقاشی دنبال زیبایی بصری هستم، چراکه دوست دارم وقتی آدمی در زندگی به نقطه‌ای می‌رسد که احساس می‌کند امیدی برای ادامه زندگی ندارد، با تماشای نقاشی نوعی انگیزه و امید در وجودش سربرآورد، چون نقاشی هنری آرام‌بخش است و چه خوب است که بتوانیم رویاهایمان را در نقاشی‌هایمان دنبال کنیم.
 
وی در خصوص استقبال مردم از نمایشگاه «آغاز نو» گفت: در بوشهر هنردوست فراوان است و از این‌که یک بوشهری هستم، بسیار خوشحالم، زیرا با وجود این‌که در این نمایشگاه سبک تلفیقی و جدیدی را عرضه کردم اما استقبال مردم خوب بود، به‌طوری که تاکنون چندین اثرم به فروش رفته است.
 
این هنرمند نقاش با بیان این‌که در برپایی این نمایشگاه حوزه هنری استان از ما به‌خوبی حمایت کرده است، تصریح کرد: با این‌ گفته برخی از هنرمندان که شاکی هستند از آنها حمایت نمی‌شود، چندان موافق نیستم، چون معتقدم کاری که قوی است، مورد حمایت قرار می‌گیرد. 
 
الهه عالی حسینی با اشاره به این‌که فعالیت بانوان در برخی از رشته‌ها نظیر بازیگری، کارگردانی، عکاسی با یک‌سری محدودیت‌ها روبه‌رو است، افزود: اما مهم این است که ما بتوانیم در محدویت‌ها بدرخشیم و کار نو و خلاقانه‌ای را ارائه بدهیم، چراکه بانوان ایرانی محدودیت را باور ندارند و درصد موفقیتشان بالا است، به‌طوری که امروزه در بیشتر جشنواره‌ها می‌درخشند.
 
وی در پایان با بیان این‌که در نمایشگاه آتی مجموعه‌نقاشی‌هایی از طبیعت را در قالب سبک رئال ارائه خواهم کرد، یادآور شد: هنرمند وقتی وارد وادی هنر شد باید این مسیر را با عشق و پشتکار دنبال کند، چراکه متاسفانه در شهرستان‌ها آموزش رشته‌های هنری ضعیف صورت می‌گیرد و خودم چون استاد خوبی نداشتم با مطالعه و تمرین تلاش کردم تا به هدفم برسم.