فرهنگسرای بافت در بوشهر افتتاح شد + تصاویر
سیرنگ: آیین افتتاح فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر با حضور هنرمندان، مسئولان و علاقمندان به بافت قدیم در عمارت دهدشتی بوشهر برگزار شد.
كدخبر: id-5397
تاريخ: 2016-03-02 11:26:38

 این مراسم با سخنرانی ناصر امیرزاده معاون گردشگری میراث معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و فرید میرشکار مدیر فرهنگسرای بافت آغاز شد.

به گزارش «سیرنگ»، فرید میرشکار مدیر فرهنگسرای بافت در این آیین اظهار داشت: تأکید و توجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در خصوص جریان سازی فرهنگی در بافت تاریخی بوشهر باعث تشکیل نشست‌هایی با حضور کارشناسان و فعالان بافت قدیم با مدیرکل میراث فرهنگی استان شد و ایده اولیه برپایی فرهنگسرای از آنجا شکل گرفت.

میرشکار ادامه داد: با ارائه و پذیرش این ایده این طرح در مراحل اولیه در مقیاس کوچک آغاز و در ادامه گسترش خواهد یافت و با توجه به اینکه موزه تاریخ پزشکی در عمارت دهدشتی بوشهر مستقر شده است از سوی اداره میراث فرهنگی استان ایجاد فرهنگسرای بافت در عمارت دهدشتی پیشنهاد شد تا زمینه جذب بیشتر مردم به این موزه و عمارت هم فراهم شود.

مدیر فرهنگسرای بافت بوشهر خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف راه‌اندازی این فرهنگسرا ارائه خدمات فرهنگی هنری به بافت تاریخی بوشهر شامل چهار محل (دهدشتی، کوتی، شنبدی و بهبهانی) است و برنامه‌های مدنظر فرهنگسرای بافت تولید آثار پرتابل با قابلیت ایجاد و اجرا در بافت مانند نمایشگاه‌های سیار، نمایش‌های خیابانی، نمایش فیلم در بیرون از عمارت ولی درون بافت و ... است و ما به دنبال ایجاد یک مرکزی برای رویدادهای فرهنگی هنری در بوشهر در بافت تاریخی هستیم تا به وسیله آن مردم و هنرمندان به بافت قدمی بوشهر جذب شوند.

گفتنی است شعرخوانی کمیل ایزدجو شاعر جوان هم استانی و اجرای گروه نقالی از شهرستان دشتی و افتتاح نمایشگاه تجسمی در نگارخانه فرهنگسرا با آثاری از علی ایزدجو (خوشنویسی)، حسن ترازویی (عکاسی) و سمیه غریبی (نقاشی) به همراه افتتاح دفتر کانون تئاتر معلولین استان بوشهر از دیگر بخش‌های آیین افتتاحیه فرهنگسرای بافت تاریخی بندر بوشهر بود.