آشنایی حصیربافان بوشهری با روش‌های نوین
سیرنگ: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی بین المللی حصیربافی در بوشهر گفت: در این کارگاه حصیر بافان از ایلام ، خوزستان ، کردستان ، اصفهان، کرمانشاه و بوشهر با شیوه‌های نوین حصیر بافی آشنا می‌شوند.
كدخبر: id-5392
تاريخ: 2017-12-02 09:53:01

 ارغوان مهدی‌زاده در مراسم افتتاح  کارگاه آموزشی تخصصی بین المللی حصیربافی در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه تولید محصولات دستی است اظهار داشت: کارگاه‌های صنایع دستی استان بوشهر بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه راه‌اندازی، تولید و عرضه می‌شود.

به گزارش «سیرنگ»، وی به تولید محصولات حصیری پرداخت و  بیان کرد: بیش از شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر زمینه ایجاد کارگاه‌‌های صنایع دستی  و تولید محصولات حصیری را فراهم کرده است.

مهدی‌زاده با اشاره به ظرفیت بالای تولید محصولات حصیری در استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال در صنایع دستی،  به نام سال حصیر، استان بوشهر با داشتن مواد لازم می‌تواند قطب حصیربافی معرفی شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی بین المللی حصیربافی در بوشهرگفت: در این کارگاه حصیر بافان از ایلام ، خوزستان ، کردستان ، اصفهان، کرمانشاه و بوشهر با  شیوه‌های نوین حصیر بافی آشنا می‌شوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه، کارگاه آموزشی تخصصی حصیر بافی در بوشهر با همکاری شورای جهانی صنایع دستی برگزار شده است خاطر نشان کرد: تبادل تجربیات و ارتقاء سطح دانش تخصصی حصیربافان از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی از همکاری مدرسان چینی برای برگزاری دوره آموزشی حصیربافی  در بوشهر خبرداد و گفت: مدرسان چینی در کارگاه آموزشی تخصصی بین المللی حصیربافی در بوشهر، تکنیک‌ها و روش‌های مختلف بافت را به هنرمندان 5 استان یاد شده آموزش می‌دهند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: در پایان این دوره آموزشی، سه برگزیده انتخاب می‌شود و برای ادامه آموزش و دوره تکمیلی به کشور چین سفر می‌کند.