مراسم سر صفری در گناوه برگزار شد
سیرنگ: مراسم سر صفری به همت هیئت متوسلین زینب کبری در حسینیه حضرت زینب(س) بندر گناوه برگزار و از پیرغلامان اهل بیت(ع) تجلیل شد.
كدخبر: id-5316
تاريخ: 2017-11-20 09:52:49

 در آیین دیرین سر صفری که با حضور هیئت‌های مذهبی شهر گناوه و خیلی عزاداران حسینی در روز شهادت امام رضا(ع) در حسینیه حضرت زینب گناوه برگزار شد از چهار پیر غلام حسینی تجلیل شد.

به گزارش «سیرنگ»، محمد مظفری مسئول هیئت متوسلین زینب کبری بندر گناوه عصر یکشنبه در این آئین گفت: مراسم آئینی سر صفری از جمله آیینی مذهبی است که در پایان ماه صفر در بسیاری نقاط شهرستان گناوه برگزار می‌شده و الان چند سال است در حسینیه حضرت زینب کوی عبدامام گناوه احیا شده است.

وی افزود: فرهنگ تکریم و تجلیل بزرگان دینی، مذهبی باید در دستور سازمان‌های فرهنگی دولتی و غیر دولتی قرار بگیرید.

مسئول هیئت متوسلین زینب کبری بندر گناوه گفت: خادمان اهل بیت کسانی هستند که همه عمر خود را برای توسعه فرهنگ دینی گذاشته‌اند و باید به عنون الگو به نسل جدید معرفی شوند.

وی اضافه کرد: در آئین از حاج الله کرم مظفری از ذاکرین وقاریان مطرح گناوه که بیش از نیم قرن است به عنوان بانی در محله عبدامام گناوه در خدمت تبلیغ  فرهنگ عاشورا است و حاج محمد کریم امینی بانی هیئت زنجیر زنی نوروزآباد که برای اولین بار دسته زنجیر زنی را چند دهه قبل در گناوه راه‌اندازی کرد تقدیر شد.

مظفری ادامه داد: همچنین در این مراسم از کربلایی خلیل مومنی از ذاکرین قدیمی محله سرخور گناوه و حاج نادر منظم از نوحه خوانان قدیمی گناوه تجلیل شد.