چهار پیر غلام اهل‌بیت در گناوه تجلیل می‌شوند
سیرنگ: به همت هیئت متوسلین زینب کبری (س) شهرستان گناوه و در جریان مراسم سر صفری از چهار پیر غلام حسینی تجلیل می‌شود.
كدخبر: id-5312
تاريخ: 2017-11-18 09:35:54

محمد مظفری مسئول هیئت متوسلین زینب کبری بندر گناوه در جمع خبرنگاران گفت: مراسم آیینی سر صفری طبق روال سال‌های قبل با حضور هیئت‌های مذهبی در حسینیه حضرت زینب گناوه برگزار می‌شود.

به گزارش «سیرنگ»، وی بیان کرد: مراسم «سرصفری» از آیین‌های دیرین روز پایانی ماه صفر بوده که در گناوه پس از دو ماه عزاداری برگزار می‌شده و چند سالی هست که احیا گردیده است.

مظفری افزود: در جریان این آیین و طبق روال سال‌های قبل از پیرغلامان حسینی تجلیل می‌شود و امسال نیز از چهار پیر غلام اهل‌بیت (س) که از بانیان قدیمی بندر گناوه بوده‌اند تجلیل می‌شود.

وی افزود: حاج الله کرم مظفری از ذاکرین وقاریان مطرح گناوه که بیش از نیم‌قرن است به عنوان بانی در محله عبدامام گناوه در خدمت تبلیغ فرهنگ عاشورا است و حاج محمد کریم امینی بانی هیئت زنجیرزنی نوروزآباد برای اولین بار دسته زنجیرزنی را چند دهه قبل در گناوه راه‌اندازی و تاکنون این خدمت ادامه داشته است.

مسئول هیئت متوسلین زینب کبری بندر گناوه خاطرنشان کرد: کربلایی خلیل مؤمنی از ذاکرین قدیمی محله سرخور گناوه که بیش از نیم‌قرن است منزل پدری‌ و منزل شخصی خود میزبان سوگواران اباعبدالله (س) است وزندگی خود را وقف خدمت به اهل‌بیت کرده و حاج نادر منظم نیز از نوحه‌خوانان قدیمی گناوه که در حسینیه امام‌زاده گناوه در ایام محرم و صفر در مراسم سوگواری اهل‌بیت ذاکر و خادم اهل‌بیت (س) است.

مظفری افزود: مراسم سر صفری و تجلیل از پیر غلامان اهل‌بیت روز یکشنبه سی‌ام صفر ساعت سه بعدازظهر در حسینیه حضرت زینب کوی عبدامام برگزار می‌شود.