اولین جشنواره شعر جامعه کار و تلاش کشور در جم برگزار شد
سیرنگ: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، اولین جشنواره شعر جامعه کار و تلاش کشور در شهرک توحید شهر جم برگزار شد.
كدخبر: id-5284
تاريخ: 2017-11-12 10:04:36

 با هدف ترویج ادبیات اجتماعی کار و شناسایی و معرفی شعرا و آثار ادبی جامعه کار و تلاش کشور، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، اولین جشنواره شعر جامعه کار و تلاش کشور در شهرک توحید شهر جم برگزار شد.

به گزارش «سیرنگ»، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جشنواره اظهار داشت: استان بوشهر یکی از مهدهای شعر و شاعری کشور است و ما در زمینه شعر جامعه کار و تلاش باید کاری ملی انجام دهیم و برگزاری اینگونه جشنواره هاباید در سطح کشور نهادینه شود.

وی افزود: شهرستان جم یکی از مهدهای قدیم شعر و ادبیات در ایران است و برگزاری این جشنواره در این شهر نیز خود گواهی بر این موضوع است.

سید ابوالحسن فیروزآبادی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اهداف و راهبردهای خود تمام سعی و تلاشش را جهت فرهنگ سازی و توسعه ظرفیت ها ی فرهنگ کارگری انجام خواهد داد.

 قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: این وزارت‌خانه از ابتدای سال تاکنون، چندین جشنواره تواشیح و تئانر برگزار کرده و در آینده نیز قصد برگزاری برنامه‌های فرهنگی زیادی دارد.

گفتنی است در این این جشنواره که با استقبال خوب شاعران کشوری مواجه شد، ٦٠٠ شعر به دبیرخانه ارسال گردید که داوران ١٠ شهر را به عنوان اشعار برتر انتخاب کردند که از این تعداد ٥ شعر مربوط به استان بوشهر بوده است.

منبع: فارس