جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی اسلامی برگزار می‌شود
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی اسلامی خلیج فارس برگزار می‌شود.
كدخبر: id-5281
تاريخ: 2017-11-11 12:51:57

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حمیده ماحوزی اظهار داشت: این جشنواره با حضور آثار هنرمندان چهار استان بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هدف این جشنواره تشویق دانش آموختگان طراحی لباس به خلق ایده های جذاب و جدید با بهره‌گیری از سنت‌های پوششی منطقه در قالب عفاف و حجاب و اقتصاد مقاومتی است.

ماحوزی افزود: شناسایی و معرفی استعدادهای نو، در حوزه طراحی، دوخت و تزئین لباس، قراردادن جوانان در مسیر فرهنگ و هنر دانش بنیان در کارگروهی، معرفی طرح های ابداعی به تولید کنندگان، تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت اشتغال از دیگر هدف‌های برگزاری این جشنواره منطقه ای است.

وی گفت: طراحی، دوخت و تزئین لباس مانتوهای اجتماع، مجلسی و پیراهن مردانه از محورهای سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس ایرانی اسلامی خلیج فارس است.

ماحوزی یادآور شد: استفاده خلاقانه و روز آمد از نمادها، اسطوره‌ها، سنت‌های پوششی و سبک زندگی اسلامی، ملی و منطقه‌ای، زیبایی، راحتی، وقار در عین پوشیدگی کامل، قابلیت تولید انبوه متناسب با قدرت خرید مردم در بخش لباس اجتماع از امتیازهای ویژه برای شرکتت کنندگان این جشنواره محسوب می‌شود.

ماحوزی تاکید کرد: پژوهش و یا مقاله مدنظر باید تاکنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده و شیوه نگارش مقاله نیز باید به صورت کاملا علمی و کمتر از ١٠ صفحه و بیشتر از ٣٠ صفحه نباشد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره نیز ٣٠ دی ماه سال جاری است و داوطلبان شرکت در نمایشگاه می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ارسال کنند.