ساخت نرم افزار آموزش کار با پهپادهای غیرنظامی در بوشهر
سیرنگ: دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی استان بوشهر گفت: برای نخستین بار در کشور نرم افزار آموزش کار با پهپادهای غیرنظامی در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر طراحی و ساخته شد.
كدخبر: id-5266
تاريخ: 2017-11-05 00:12:18

شهرام محمدی افزود: ایده و محتوای آموزشی این نرم‌افزار توسط شرکت مهارت گستر لیان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری خلیج‌فارس تهیه شده است و «حمید حق جو» و «سعیده معصومی» زوج بوشهری نیز کار ساخت اپلیکیش و موشن گرافیک آن را انجام دادند.

به گزارش «سیرنگ»، وی اضافه کرد: شخصیت‌سازی این نرم‌افزار آموزشی در فضای مجازی نیز توسط «دنیا کرم زاده» دیگر جوان بوشهری صورت گرفته است.

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به درخواست‌های فراوان ارائه آموزش ربات‌های پرنده از استان بوشهر و برخی از استان‌های همجوار طراحی نرم‌افزاری جامع برای ارائه آموزش در فضای مجازی در دستور کار شرکت مهارت گستر لیان قرار گرفت.

وی بیان کرد: با ساخت نخستین نرم‌افزار آموزشی پهپادهای غیرنظامی کشور این امکان فراهم شده تا داوطلبان این حوزه به‌راحتی بتوانند آموزش‌های موردنیاز خود را در این زمینه فراگیرند.

دبیر کارگروه پهبادهای غیرنظامی استان بوشهر گفت: نرم‌افزار یاد شده در آیینی با حضور دبیر کارگروه پهپاد کشور در بوشهر رونمایی شده و در آینده نزدیک با طی فرایندهای نهایی خود قیمتی بسیار مناسب در جامعه عرضه می‌شود.

محمدی افزود: کارگروه پهپادهای غیرنظامی استان بوشهر آمادگی دارد همه خدمات ثبت پهپاد و مشاوره‌های مورد نیاز این حوزه را بطور رایگان ارائه دهد تا داوطلبان فعالیت در این حوزه بتوانند براحتی کار خود را در زمینه پهپادهای غیرنظامی ادامه دهند.

وی یادآور شد: شرکت مهارت گستر لیان در سال گذشته 95 تن و از ابتدای سال جاری تاکنون 146 نفر را در زمینه خلبانی پهپاد آموزش داده است.

محمدی گفت: بیش از 90 درصد از این شمار افراد آموزش دیده در فرصت شغلی متناسب با این حوزه مانند فیلمبرداری و عکاسی هوایی مشغول به فعالیت شدند.

وی افزود: بیشتر اپلیکیشن و نرم‌افزارهای تولید استان بوشهر توسط حمید حق جو و سعیده معصومی زوج بوشهری طراحی شده و اکنون نیز نرم افرازهای دیگری را در دست ساخت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

راه‌اندازی اپلیکیشن جشنواره سینمای جوان در بوشهر + دانلود

ساخت نرم‌افزار «پامنبری» در استان بوشهر + تصاویر

نرم افزار آموزشی نوحه های پامنبری در دشتی رونمایی شد

انیمیشن «همیاران انرژی» در بوشهر ساخته می‌شود